زنگ خطر استعمال دخانیات درکشور به صدا در آمده است

به گزارش رکنا، محمد رضا مسجدی روز پنجشنبه دردیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با بیان اینکه موضوع استعمال دخانیات درکشور موجب نگرانی فراوانی شده است، افزود: مرحوم میرزای شیرازی اولین فتوای دینی در دنیا پیرامون دخانیات را صادر کرد و پس از ایشان کسی جز آیت الله مکارم شیرازی چنین فتوایی را صادر نکرده است.

وی با اشاره به فتوای آیت الله مکارم شیرازی پیرامون حرمت استعمال دخانیات افزود: فتوای این مرجع تقلید را در سازمان بهداشت جهانی مطرح کردیم و این اظهار نظر ایشان به عنوان یک کارشناس فقیه دینی در جهان منتشر و مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درگذشته تنها 20 درصد آقایان و 2 درصد خانم ها سیگار می کشند گفت: امروز آمارها نشان می دهد که 40 درصد دانشجویان و دانش آموز دختر قلیان می کشند که این زنگ خطری جدی است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، با بیان اینکه طبق قانون Law استعمال دخانیات در امکان عمومی ممنوع است ولی این قانون نادیده گرفته می شود افزود: اخیرا مجلس شورای اسلامی و دولت با همکاری هم درحال اعلام قهوه خانه ها به عنوان مکان خصوصی هستند که با این کار امکان هرگونه نظارت بدون مجوز را غیرممکن می کند.

مسجدی با تاکید بر اینکه هم اکنون این موضوع در چند کمیسیون مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و در کمیسیون ها به شدت به دنبال تصویب این موضوع هستند تاکید کرد: نظرات حضرت عالی(آیت الله مکارم شیرازی) بسیار اثرگذار در تصمیم گیری های دولت، مجلس شورای اسلامی و مردم است و به همین دلیل درخواست داریم که نسبت به این موضوع اعلام موضع نمایید.

وی تصویب این قانون را عقب گردی 40 ساله دانست و خطاب به آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: استدعا داریم که در این زمینه ورود پیدا کنید تا چنین قانونی در کشور تصویب نشود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، در ادامه با اشاره به اولویت بندی اجناس مورد نیاز کشور در 10 گروه کالایی به منظور تخصیص ارز 4200 تومانی اظهار داشت:در حالی که برای تامین دارو با مشکل مواجه هستیم، سیگار در ردیف پنجمین اولویت دولت قرار گرفته است که این پذیرفتنی نیست.

مسجدی افزود: در 2 سال گذشته 32 میلیون دلار سیگار آمریکایی وارد ایران شده؛ این در حالی است که هر شرکت و یا کشوری بیش از 5 میلیون دلار با ایران مبادله داشته باشد، توسط امریکا تحریم می شود؛ درخصوص سیگار تحریم نبوده ایم. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟