به گزارش رکنا، هیئت مذاکره کننده حج تمتع 98 به سرپرستی علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و بنابر دعوت بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی به منظور مذاکرات حج تمتع به عربستان سعودی سفر کردند.

در این گزارش آمده است: مذاکرات میان دو طرف در خصوص حج تمتع 98 در دو سطح آغاز شد که در جلسه نخست کارشناسان در مورد موضوعات اجرایی حج به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشنهادات لازم نیز ارایه شد که نتیجه آن برای مذاکرات میان رئیس سازمان حج و زیارت و وزیرحج و عمره عربستان سعودی آماده شد.

در جلسه نهایی میان رشیدیان و بنتن نیز دو طرف به جمع بندی مذاکرات کارشناسی و موارد مورد نظر طرفین پرداختند .

این گزارش افزود: در جلسه میان رشیدیان و بنتن، رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز فهرستی از مشکلات حج سال 97 را ارایه و پیشنهاداتی را برای حج پیش رو مطرح کرد.

در این گزارش آمده است: وزیر حج و عمره عربستان سعودی هم نظرات خود را نسبت به موضوعات مطرح، و قول مساعد به منظور رفع مشکلات گذشته و برنامه ریزی برای بهبود آنها در حج سال 98 را مورد توجه قرار داد که منجر به امضای تفاهم نامه حج آتی شد.

'از جمله بندهای مورد توافق طرفین که به موجب قول مساعد وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است شامل؛ راه اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان و تسهیل ویزا و اقامت اعضای کمیته های اجرایی و تیم کنسولگری در موعد مقرر و پیگیری رفع مشکلات در حوزه های مختلف عملیات اجرایی بوده است.'

این گزارش افزود: به موجب این تفاهم نامه که میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج و عمره عربستان سعودی به امضا رسید، تعداد حجاج و عوامل اجرایی ایران در موسم حج تمتع پیش رو 86 هزار و 500 نفر تعیین شد.

بنابراین گزارش دست اندرکاران برگزاری حج در کشورمان امیدوارند که با توجه به فرصت باقیمانده بتوانند با برنامه ریزی ها و پیگیری امور مربوطه و همچنین با همدلی همه دست اندکاران، خدمتی شایسته به ضیوف الرحمن ارایه دهند.

در این گزارش آمده است: همه ساله وزارت حج و عمره عربستان سعودی از همه کشورهای اسلامی در رابطه با حج تمتع دعوت به عمل می آورد که بر همین اساس و طبق روال معمول از سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت به عمل آمد تا برای حج 1440 سفری را به عربستان داشته باشد.

علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه روز یکشنبه تهران را به مقصد عربستان ترک کرده بودند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟