تعلل در اجابت مطالبات به حق کامیون داران، موجب موج‌سواری رسانه‌های معاند شد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در جلسه‌ای با موضوع حقوق عامه که بعدازظهر امروز در سالن جلسات دادستانی کل کشور برگزار شد، پیرامون مسائل و مشکلات صنوف کامیون‌داران مطالبی را مطرح کرد.

وی در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: انشاالله به برکت امروز جلسه ما خروجی مفیدی داشته باشد و تدبیری در راستای رفع مشکلاتی که به ما منعکس می‌شود اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه مسئله حمل و نقل و حمایت از کامیون‌داران برای کشور بسیار حیاتی و مهم است در حقیقت حمل و نقل برای کشور و انتقال نیاز‌های مردم در عرصه‌های مختلف حکم جریان خون را در بدن دارد. همان گونه که حیات و زندگی همه سلول‌های بدن وابسته به رسیدن خون به سلول است، بخش عمده حیات کشور نیز بستگی به مسئله حمل و نقل دارد که نیاز‌های مردم را در سراسر کشور جابجا کند.

دادستان کل کشور ادامه داد: در مدتی قبل به لحاظ مشکلاتی که صنوف کامیون‌داران داشتند، شاید آن توجه شایسته و بایسته که باید نسبت به‌آن‌ها انجام می‌شد، صورت نگرفت. صنوف کامیون‌داران مطالبات به حقی داشتند که برای اجابت این مطالبات به حق به لحاظ شرایط اقتصادی کشور مقداری تعلل شد.

وی افزود: همین تأخیر و تعلل زمینه را برای سوء‌استفاده کسانی که به دنبال ایجاد ناآرامی در کشور هستند فراهم کرد و با سرمایه‌گذاری‌ای که دشمن در این زمینه کرد، توانستند برروی این موج سوار شوند که انعکاس آن را در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه شاهد بودیم. آن‌ها قطعا و مسلما دلسوزان صنف کامیون‌داران نیستند منتها به لحاظ برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه می‌شود از این موج استفاده کرده و موج‌سواری می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر اینکه در هیچ بخشی نباید اجازه اخلال در امر حمل و نقل داده شود، گفت: نباید در وضعیت زندگی مردم مشکل ایجاد شود. با وجود همه مشکلاتی که در عرصه اقتصادی داریم، چنانچه در این زمینه مدیریت خوبی شود بخشی از این نارسایی‌ها و کمبود‌ها جبران خواهد شد.

دادستان کل کشور بیان کرد: کشور ما به لحاظ امکانات و نیروی انسانی از پتانسیل ارزشمندی برخوردار است، منتها باید مدیریت یک مدیریت بهتری باشد و تعامل و هم‌افزایی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف ایجاد شود.

وی اضافه کرد: به نظر بنده باید همه ما در بخش‌های مختلف برای رفع نیاز‌ها و مشکلات این صنف تلاش کنیم و در حدی که مقدورات اجازه می‌دهد در این زمینه کوتاهی نکنیم و در جایی که امکانات ما اجازه نمی‌دهد این مسئله را صادقانه به مردم و این صنوف منتقل کنیم. قطعا مردم افراد منصفی هستند و حق را می‌پذیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: منشأ بخشی از این مشکلات شاید مراکزی باشد که برای توزیع بار بین کامیون‌داران وجود دارد که باید اصول را رعایت کنند. گزارشی رسیده بود مبنی بر اینکه عده‌ای از کامیون‌داران از بنگاه‌هایی که بار توزیع می‌کنند گله‌مندند و مدعی هستند بخشی از هزینه‌هایی که برای کرایه حمل داده می‌شود، به جیب آن‌ها می‌رود، صحت این مطلب را ما هنوز بررسی نکرده‌ایم. ممکن است زحماتی در زمینه مدیریت توزیع بار انجام شود. اما باید بر موسساتی که عهده‌دار این مسائل هستند نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی و برخی از صنوف کامیون‌داران به بیان مشکلات خود پرداختند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟