به گزارش رکنا، امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل‌ونقل با اشاره به تصویب اساسنامه صندوق توسعه حمل‌ونقل به عنوان پایه حل مشکل تامین منابع این بخش خواهد بود، اظهار کرد: این صندوق تامین ناوگان، بیمه و تضمین سرمایه‌گذاری و احداث زیرساخت‌های حمل‌ؤنقلی طراحی شد و اجازات خاصی در اساسنامه گرفته شده تا بتواند به تامین زیرساخت‌ها و توسعه راه‌ها و نگهداری آنها کمک کند.

وی ادامه داد: انتشار اوراق ارزی توسط دولت یکی از مشکلات ما بود که این اجازه در صندوق توسعه حمل‌ونقل اخذ شده که پس از اجرایی شدن ساختار تشکیلاتی این صندوق، با ماهیت و ساختار توانمند می‌تواند به صورت فعال در عرصه حمل‌ونقل در راستای حمایت از بخش خصوصی ورود قوی داشته باشد.

وی به مشکل ممیزان مالیاتی در تفسیر ماده 3 قانون Law مشارکت در پروژه‌های راه و شهرسازی یادآور شد: این تفسیر باعث می‌شد که به سود اقدامات انجام شده در آزادراه‌ها مالیات بسته می‌شد، آیین‌نامه اجرایی قانون در ماده 50 اصلاح شد و به صراحت مضامین تبصره 3 را مشخص و در 4 بند اعلام کرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع با بیان این‌که امروز تکلیف سرمایه‌گذاران بخش حمل و نقل کاملا مشخص است، افزود: الکترونیکی کردن و جمع‌آوری عوارض آزادراه‌ها یکی از برنامه‌هایی است که امسال عملیاتی می‌شود. بیش از 8 سال است که وزارت راه به دنبال پیاده سازی ETC بود. این کار زمانی با بانک مسکن آغاز شد اما به دلیل چند مشکل که یکی از آنها فرار Escape پرداخت بود ادامه نیافت. با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکتی بی ال تی ایجاد شد، این سیستم تمام گیت‌های آزادراهی را جمع‌آوری می‌کند. هفته گذشته در آزادراه تهران-ساوه نمونه آزمایشی این گیت‌ها اجرا شد و در مرحله آزماش نرم‌افزار قرار دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟