علی‌اصغر مونسان با حضور در بازار Store ناصر خسرو و حریم کاخ جهانی گلستان درباره ساخت و ساز در حریم این مجموعه جهانی یونسکو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده 10 روز پیش متوجه این ساخت و ساز شدم و کار حقوقی را برای جلوگیری از تخلفات این ساخت و ساز شروع کردیم.

وی ادامه داد: این ساخت و ساز در چند وجه دچار تخلف شده است از جمله در ارتفاع و همچنین حریم کاخ جهانی گلستان را نیز دچار مشکل کرده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به دیدار خود با دادستان تهران بیان داشت: متأسفانه به بنده اعلام کرده بودند که جلوی ساخت و ساز گرفته شده است ولی هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که ساخت و ساز ادامه دارد و در دیدار با آقای جعفری دولت آبادی که صورت می‌پذیرد درخواست می‌کنیم تا این ساخت و ساز متوقف شود. مونسان ادامه داد: ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی یونسکو خارج از قواعد سازمانی میراث فرهنگی بوده و تخلف است و انتظار داشتیم شهرداری نیز این ساخت و ساز را متوقف می‌کرد که متأسفانه این‌گونه نبوده است. وی در تشریح چگونگی ارائه مجوز برای چنین ساخت وسازی در حریم کاخ جهانی گلستان توضیح داد: این موضوع به سال 95 برمی‌گردد که هم اداره کل میراث فرهنگی تهران و همچنین شهرداری منطقه 12 باید برای دادن چنین مجوزی پاسخگو باشند و در این راستا معاون میراث فرهنگی کشور پیگیر این مشکلات خواهد بود.

همچنین در ادامه بازدید معاون رئیس جمهوری از تخلف ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی گلستان، طالبیان - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- نیز در توضیح بیشتری نسبت به تخلفات در این ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی گلستان عنوان کرد: ساخت و ساز از منظر ارتفاع دچار تخلف شده است؛ همچنین ساخت و ساز وارد کوچه شده است و این در حالی است که طبق اسنادی که در کاخ گلستان موجود است این زمین‌ها اجاره کاخ گلستان بوده و فیش‌های آن نیز موجود است ولی مالک آن مدعی است که سند 6 دانگ دارد بنابراین باید سند 6 دانگ مالک با فیش‌های اجاره‌ای کاخ گلستان با هم مقایسه شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟