پرونده پیام رسان تلگرام در کمیسیون صنایع جمع بندی می‌شود

به گزارش رکنا، جمع‌بندی گزارش تهیه شده درخصوص پیام‌رسان تلگرام Telegram بر اساس ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی فردا یکشنبه ۲۵ آذرماه در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

این کمیسیون از مهرماه امسال در کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع «بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر شبکه پیام رسان تلگرام» را در دستور کار قرار داده است.

این موضوع به دنبال رسیدگی به درخواست تعدادی از نمایندگان مبنی بر تهیه گزارش نظارتی براساس ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

طبق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در صورتی که نمایندگان نخواهند از طریق طرح سوال یا تحقیق و تفحص مسئله‌ای را مورد پیگیری قرار دهند درخواست ماده ۲۳۶ و ارجاع پرونده به قوه قضائیه را می‌کنند.

طبق مفاد این ماده، هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون Law یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

دهم اردیبهشت امسال، بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، دستور مسدودسازی پیام رسان خارجی تلگرام را صادر کرد.

خردادماه امسال محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پاسخ به اخبار منتشر شده از مذاکره محرمانه دولت ایران با تلگرام، گفت که «این مذاکرات محرمانه و مخفیانه نبوده و با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام شد.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟