ساخت شهرک‌های صنعتی مشترک با عراق راه‌حل مشکل کولبری است

«بهمن مرادنیا» استاندار کردستان با بیان اینکه استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در زیرساخت‌های اولیه‌ نظیر تأمین آب، برق و گاز مشکل جدی دارد تصریح کرد: در نشست‌هایمان با استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق موضوع ایجاد و سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی مشترک در خاک ایران و در شهرستان‌های مریوان، سقز و بانه با مشارکت بخش خصوصی دوطرف تأکید شد که می‌تواند راه‌حلی برای حل مشکل کولبری و امنیتی مرزهای استان باشد. وی افزود: همچنین در جریان نشست با مقامات استان سلیمانیه برای تشکیل ۶ کمیته کاری در خصوص توسعه مرزها، حل مشکلات مرز باشماق، مباحث زیرساختی کشاورزی، مشکلات سرمایه‌گذاری در استان کردستان و ارتباطات تیم‌های ورزشی و گروه‌های فرهنگی دانشگاهی استان کردستان و استان سلیمانیه اقلیم کردستان توافق شد. در مرز باشماق هزینه اضافی از تجار گرفته می‌شود که مقرر شد هر دو طرف هزینه‌های پرداختی را تاحد امکان کاهش دهند. مرادنیا با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرز سیرانبند و سیف از طرف اقلیم کردستان کامل نشده خاطرنشان کرد: شروع به کار بازارچه سیف سقز و مرز سیرانبند بانه از جمله مطالبات مهم استان بود که در نشست با طرف عراقی مطرح و قول پیگیری و اجرای هرچه زودتر کارهای آن گرفته شد.

استاندار کردستان گفت: مسیر سلیمانیه به باشماق ۴ بانده تعریف شده که بزودی تکمیل خواهد شد و با اتمام پروژه راه مریوان به سنندج در آینده نه چندان دور طول مسیر سنندج به سلیمانیه به حدود دو ساعت و نیم خواهد رسید.

مرادنیا با تأکید بر ضرورت حل مشکلات سرمایه‌گذاران سلیمانیه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به گله‌مندی سرمایه‌گذاران سلیمانیه‌ای از اجرای مراحل اداری در استان کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع موظف شد مشکلات سرمایه‌گذاران را هرچه زودتر حل کند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟