قرار داشتن بالغ بر 60 درصد مساحت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده ‌

به گزارش رکنا، برزو بردی‌نشین در کارگروه ستاد بازآفرینی استان با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد مساحت شهری استان در یافت‌های فرسوده قرار دارند، افزود: 35 درصد جمعیت شهری معادل 375 هزار نفر در این بافت‌ها ساکن هستند.

وی ادامه داد: از این میزان مساحت شهری استان، 781 هکتار بافت‌های ناکارآمد میانی، 343 هکتار بافت‌های فرهنگی و تاریخی و 900 هکتار را سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی استان پس از ابلاغ سند ملی بازآفرینی شهری تاکنون، در 9 شهر استان بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را شناسایی کرده است، عنوان کرد: همچنین در 5 شهرستان(خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و الیگودرز) نیز سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده و جزو برنامه‌های بازآفرینی سال 97 استان بوده است.

بردی نشین ادامه داد: در خرم‌آباد 79 هکتار و در بروجرد 271 هکتار بافت فرهنگی تاریخی وجود دارد.

وی اضافه کرد: امسال ستاد بازآفرینی استان 18 محله را جزو محلات قرار داد که در 5 شهر مذکور قرار دارند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: 6 محله در خرم‌آباد(درب دلاکان، زید بن علی، فلک‌الدین کرگانه و گل‌سفید) در بروجرد 5 محله( امامزاده جعفر، خوش‌بین، درع غریب، بازار Store و اسلام‌آباد)، دورود( انگشتر، ناصرالدین، آذرمی) 2 محله در کوهدشت و 2 محله در الیگودرز جزو هدف بازآفرینی شهری هستند.

بردی نشین یادآور شد: برنامه دولت تدبیر و امید برای بازآفرینی محله‌ها و محدوده‌های شهری سالانه 270 هکتار است که 18 محله سهم لرستان در سال 97 لحاظ شده و بر این اساس سهم هر دستگاه هم مشخص شده ‌و البته 23 دستگاه در بازآفرینی شهری سهم دارند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟