استاندار جدید تهران را بشناسید+سوابق

به گزارش رکنا، در جلسه امروز هیئت دولت با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیئت وزیران، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست تامین اجتماعی به عنوان استاندار تهران انتخاب و معرفی شد.

انوشیروان محسنی بندپی (زادهٔ ۱۳۳۵ در نوشهر) سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور است.

او مدتی نیز معاون هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دومین مدیرعامل بیمه سلامت کشوربود. محسنی در سه دوره ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده انتخابیهٔ شهرستان‌های نوشهر و چالوس و کلاردشت بود.

سازمان بهزیستی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ که محسنی بندپی رئیس آن بود، از جشنواره شهید بهشتی جایزه دستگاه برتر را گرفت و همواره از وی به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران در سازمان بهزیستی یاد می‌شود. وی همچنین مورد وثوق مدیران و کارکنان وزارت کار است.

محسنی بندپی را با نام «پدر سلامت ایران» می‌شناسند؛ چراکه مدتی معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل بیمه سلامت بود.

تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی و افزایش دو برابری مراکز اورژانس اجتماعی در کشور از جمله مهم‌ترین اقداماتی محسنی بندپی در سازمان بهزیستی است. توجه به مساله آسیب‌های اجتماعی، افزایش سلامت اجتماعی و قانونگذاری در این حوزه در برنامه ششم توسعه با محوریت سازمان بهزیستی در بیش از ۳۵ ماده از دیگر دستاورد‌های این سازمان به ریاست محسنی بندپی بوده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟