به گزارش رکنا، سردار محمد شرفی در جلسه شورای عالی تحول کلانتری و پاسگاه‌ها با اشاره به اینکه پلیس Police در گذشته ساختار‌هایی سخت و رویکردی سلبی داشت، اظهار کرد: این رویکرد به تدریج متحول شد و به سوی جامعه محور شدن و اتخاذ رویکرد‌های ایجابی پیش رفت که در این زمینه بهره مندی از ظرفیت‌های فناورانه نقش بی بدیلی داشته و این فرآیند برای توسعه پلیس هوشمند و پاسخگو ادامه دارد.

وی افزود: کارشناسان پلیس در حال مطالعه روی هوشمند سازی و مجازی کردن کلانتری‌ها برای کاهش مراجعات مردم به رده‌های انتظامی هستند. این طرح در راستای پاسخگو بودن پلیس با بهره مندی از فناوری‌های نوین ارتباطی است که این موضوع به افزایش رضایتمندی مردم منجر خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عنصر نظارت بر رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها و ماموریت‌های انتظامی، توسعه دوربین‌های پایش تصویری ثابت و سیار است، تصریح کرد: تحقق این امر با حمایت‌های مجدانه فرمانده نیروی انتظامی به صورت آزمایشی اجرا و نتیجه آن رضایت بخش بود که در حال توسعه این تجهیزات در کلیه رده‌های انتظامی در سراسر کشور هستیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با اشاره به رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در سالگرد ارتحال امام راحل (ره) که فرمودند: "در راه پیشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتی ممنوع است؛ غفلت ممنوع است" ادامه داد: تدابیر حضرت آقا نقشه راه ماست.

وی افزود: به منظور موفقیت در تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها باید کمیسیون‌های زیر مجموعه دبیرخانه شورای عالی تحول کوپ با افزایش ضریب دقت، سرعت تحولات را افزایش دهند.

این مقام ارشد ناجا خاطرنشان کرد: اولویت ناجا برای اجرای این طرح، استفاده مناسب و منطقی از دانش، تجهیزات و فناوری‌ها برای بالا بردن کیفیت خدمات، ماموریت‌ها و کاهش خطا‌های انتظامی و هزینه‌های مادی و معنوی است.

وی در پایان با بیان اینکه پلیس پیشگیری با توسعه و تقویت نیروی انسانی برای رسیدن به پلیس مقتدر اسلامی و هوشمندسازی پلیس پیشگام است، ابراز امیدواری کرد که با توجه جدی‌تر مسئولان مربوطه و تامین اعتبارات بیشتر برای این طرح، پلیس پیشگیری بتواند به روند اجرای آن شتاب بیشتری بخشیده و سطح کمی و کیفی آن را نیز افزایش دهد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟