یک یار ندارم، دل خوش سیری چند؟

آقا سید عمری در آن خانه زندگی کرده بود اما هیچ گاه این چنین به چشم خریدار به اطرافش توجه نمی کرد. همه آنچه می دید برایش تازگی داشت.

قطرات زلال اشک نگین حلقه چشمانش شده بود. او سعی می کرد با دقت بیشتری همه چیز را ببیند و شاید تصورش آن بود که اگر از زیر تیغ عمل جراحی سالم برنگردد دیگر هیچ وقت نمی تواند خانه و کاشانه و اطرافیانش را ببیند.

خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت انجام شد . آقا سید پس از تکمیل دوره درمان ،روی پای خود ایستاد و از آن به بعد تا روزی که زنده بود هربار از خانه بیرون می رفت با همان دقت و به چشم خریدار به اطراف خود می نگریست. چند سال گذشت و دفتر زندگی آ قا سید بسته شد. فرزندان آقا سید هم که زمان عمل جراحی بی تاب بودند و البته بعد از عمل دوباره گرفتار روزمره گی زندگی شده بودند با مرگ، دوباره به خود آ مدند و دلتنگی و حسرت دیدار پدر غم سنگینی برروی دل شان شده است. حالا اگر آنها آقا سید را شبی در رویای زیبای خواب ببینند روز بعد خوشحال و سرخوش هستندکه پدرشان را دیده اندو با او سخن گفته اند.

خدا رحمت کند آقا سید را ،حکایت از او پند است و نصیحت تا خودمان را ،محل زندگی و رنگ های زیبای اطراف مان را با چشم دل بنگریم و از این همه نعمت و جمال وصف ناشدنی طبیعت زندگی خود حظ و بهره ببریم.

واقعیت این است که غفلت های زندگی تکراری امروزی ،چشم های ما را به روی تماشای لذت بخش آ نچه داریم می بندد.

دراین آ شفته بازار Store چون نمی توانیم بخشنده خوبی باشیم یعنی خودمان را ببخشیم و از خطای دیگران چشم پوشی کنیم قادر نخواهیم بود خوشحال و شاد مانی واقعی را تجربه کنیم.

ما از کنار روزها و شب ها،طلوع خورشید و غروب آ فتاب،باراش باران ،سفیدی برف ،خش خش برگ های خوش رنگ پاییز و شرشر چشمه های جوشان تابستان و شکوفه های رنگارنگ بهار به راحتی رد می شویم .

انگار نه انگار که آ سمان ،سرمه رنگین کمان به چشم های دل ربایش کشیده و سبزه های دشت با رژ گونه سرخ لاله ای خود را آراسته اند.

اگر تلاش کنیم هیجان ها و احساسات خود را کنترل کنیم خواهیم توانست به جای تکاپوی زیاد برای به دست آوردن خوشبختی، آن را خلق کنیم و در لحظه لحظه زندگی خود ،شاد باشیم.

روان شناسان معتقدنددر دنیای امروز ،توانایی تنظیم هیجان ها در شرایط استرس زا یکی از بارزترین ویژگی های افراد موفق محسوب می شود. ویژگی که عامل پیش بینی کننده و سلامت روانی افراد در آ ینده شان است.

ما «باید» به مهارت کنترل احساسات و هیجان های خود مجهز شویم. البته مشکل اینجاست که یا وقت نداریم با خودمان دقایقی خلوت کنیم و یا وقتی که می خواهیم در خلوت مان 2کلمه حرف حساب به خودمان بزنیم باز هم حوصله نمی کنیم و دنبال یک سیر دل خوش می گردیم.

ما که خودمان با خودمان یار نیستیم دل خوش سیری چند پیدا خواهیم کرد ؟

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟