استفاده از تنباکوهای سرطان زا در قلیان سراها

منوچهرجمالی سوسفی درباره وضعیت مصرف تنباکوهای غیراستاندارد در قلیان سراها در کشور گفت: مصرف قلیان به سلامت فرد آسیب جدی وارد می‌کند بنابراین بنده به عنوان عضو ناظر مجلس برای مبارزه با مصرف دخانیات در کشور انتخاب شده‌ام ، بنابراین در گام نخست به مردم توصیه می کنم که برای پاسداری از سلامتشان دخانیات را به هیچ وجه ممکن مصرف نکنند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت نامطلوب تولید دخانیات درکشور نیازمند بررسی و واکاوی است، تصریح کرد: دخانیات در ایران زیرمجموعه وزرات کار،رفاه وتامین اجتماعى است و این در حالی است که وضعیت تولید دخانیات در کشور از منظر بهداشتی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

جمالی سوسفی افزود: نحوه تولید، توزیع و واردات سیگار نیازمند ساماندهی اصولی است و این در حالی است که موضوع عدم مصرف دخانیات در امکان عمومی نیز باید با اراده جدی دنبال شد زیرا سلامت مردم به شدت در خطر است.

وی ادامه داد: مصرف دخانیات به هر حال مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است بنابراین انتظار داریم شهروندان پیام های بهداشتی ما را مد نظر قرار دهند زیرا برای سلامت مردم باید وضعیت تولید در دخانیات نیز با نظارت ویژه شفاف سازی شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس افزود: افزودنی‌های خطرناکی به توتون و تنباکو افزوده می‌شود واین در حالی است که افزودنی ها تنباکو را از حالت خشکی درمی آورند و به تنباکوهای معسل تبدیل می‌کنند که این امر موجب می شود ترکیباتی از مواد سرطان سزا در این نوع از تنباکوها به نوعی شکل بگیرد که بسیار می تواند برای سلامت شهروندان خطرزا باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تولید دخانیات در کشور شرایط نامناسبی دارد یادآورشد: تشدید ابتلا به سرطان با مصرف تنباکو معسل درقلیان سراها متوقف شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟