تامین امکانات زیرساختی در روستای عشایری چاه قد بخش آبدان

ابوالحسن گنخکی با اشاره به بازدید قبلی خود از مدرسه شهید رجایی روستای چاه قد افزود: با توجه به تاخیر یک ماهه در شروع مدرسه روستا به دلیل بازگشت تدریجی عشایر از ییلاق، بلافاصله پس از دایر شدن مدرسه از آنجا بازدید به عمل آمد و پیگیری های لازم برای تهیه اقلام و امکانات مورد نیاز مدرسه از جمله مخزن آب، بخاری نفتی، وایت برد، صندلی معلم، میز و نیمکت، البسه گرم، وسایل ورزشی و از این قبیل صورت گرفته و این اقلام در اختیار مدرسه و دانش آموزان قرار گرفت.

بخشدار آبدان ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای شاخص های بهداشتی در روستای چاه قد گفت: با مساعدت فرماندار محترم شهرستان و همکاری مدیریت امور عشایر استان، دهیاری این روستا تعداد ده واحد سرویس بهداشتی و حمام خورشیدی در روستا احداث می کند.

ابوالحسن گنخکی ضمن تاکید بر اهتمام جدی تر دهیاری چاه قد بر رفع نواقص منازل عشایر گفت: با توجه عدم حضور خانواده ها در منطقه در فصل ییلاق و آسیب وارده به منازل، اقدامات لازم در خصوص تعمیر منازل و نصب شیشه درب ها و پنجره ها و پوشش نایلونی سقف منازل صورت گرفته است.

روستای عشایری چاه قد بخش آبدان

بخشدار آبدان در پاسخ به درخواست اهالی این روستا برای تامین مخزن چرخدار آب گفت: در حال حاضر با مساعدت امور عشایر استان آب مورد نیاز منازل و دام های عشایر بوسیله دستگاه تانکر از مناطق همجوار تامین می شود و برای کمک به اهالی، یک دستگاه مخزن چرخدار تامین آب توسط دهیاری روستا تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر فرماندار دیر برای رفع محرومیت از این روستا افزود: طی بازدیدهای مستمر، تامین زیرساخت های این روستای عشایری در حال پیگیری است و در آینده ای نزدیک امکان سنجی جابجایی محل استقرار عشایر این روستا نیز تعیین تکلیف نهایی خواهد شد تا روند خدمت رسانی به آنان شتاب بگیرد.

روستای عشایری چاه قد با صد و پنجاه نفر جمعیت در منطقه آبدان شهرستان دیر قرار دارد و مردم روستا به شغل دامداری و دامپروری اشتغال دارند و در فصل قشلاق در این منطقه سکونت می نمایند.

رضامحمدی

روستای عشایری چاه قد بخش آبدان

روستای عشایری چاه قد بخش آبدان

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟