سرهنگ جواد تقوی بیان کرد: میانگین نرخ وقوع قتل Murder در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱٫۵ است در حالی که این رقم در استان اردبیل ۱٫۲ می باشد که از میانگین کشور کمتر است.

وی افزود: در این مدت از ۱۵ قتل بوقوع پیوسته در استان ۹ قتل در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستانهای استان اتفاق افتاد که همه آنها ها منجر به کشف شده و فقط یک مورد آن هم در بررسی و آستانه کشف است.

سرهنگ تقوی بیان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته علت ۳۴ درصد قتل ها در استان اردبیل اختلافات خانوادگی، ۲۶ درصد مسائل ناموسی و منکراتی و ۲۰ درصد آن نیز نزاع و درگیری بوده است.

وی ادامه داد: از ۱۵ قتل رخ داده در اردبیل در ۶ قتل قاتل The Murderer و مقتول هیچ نسبتی نداشته، در یک مورد قاتل زن مقتول بوده، در ۲ مورد قاتل شوهر مقتول بوده و ۶ مورد هم قاتل و مقتول نسبت فامیلی داشتند.

تقوی با بیان اینکه سن ۴۰ درصد قاتلان بین ۳۰ تا ۳۹ سال بوده است، گفت: بیشتر قتل ها هم به علت دسترسی آسان و حمل راحت آن با استفاده از چاقو بوده است.

رییس پلیس Police آگاهی استان اردبیل افزود: رتبه این استان در وقوع جرائم خشن در کشور در رده های پایین است به طوری که در این مدت فقط یک مورد آدم ربایی در این استان به وقوع پیوسته که در ساعات اولیه هم منجر به کشف شد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟