وعده دولت و وزارت نیرو به مردم سرخه، آب شرب سالم و پایدار در تابستان 99است

به گزارش رکنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم در حسینیه شهدای سرخه، توسعه زیرساختهای گردشگری استان سمنان و سرخه را ضروری خواند و اظهار داشت: سرزمین پر برکت سرخه پرورشگاه انسانهای عالم، عارف و مجاهد همچون آیت الله فیض و حجت الاسلام و المسلمین نطنزی است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: هر چند همه استان‌ها و همه ایران انقلابی بوده‌اند، اما این واقعیت است که انقلاب در ایران از این سرزمین شروع شد. مردم سرخه در این دیدار معروف به ایمان بودند و یکپارچه پای انقلاب بوده‌اند و امروز هم هستند.

روحانی با بیان اینکه در برابر مهر و محبت مردم و جوانان ولایتمدار زادگاهم، خاضع هستم، افزود: در این منطقه افراد انقلابی بودند که ده‌ها نوبت دستگیر شده و به زندان Prison رفتند، اما ایستادگی کردند و برای پیروزی انقلاب مقاومت کردند.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم سرخه گفت: مردم سرخه در این دیار معروف به مردم با ایمان بودند، از ابتدا یکپارچه و در محله‌های مختلف برای برگزاری آیین‌های مذهبی و سنتی با یکدیگر همراه بودند.

رییس جمهور با اشاره به محل برگزاری سخنرانی یک حسینیه قدیمی در این شهر است، گفت: ایام عزاداری عاشورا در همین تکیه برگزار می‌شد و همه از محله‌های مختلف در اینجا جمع می شدند و نخل روز عاشورای تکیه سرخه، نشان عشق مردم به خاندان رسالت بود. این دیار سرزمین عشق به ائمه بوده و عالمان بزرگی داشته و امروز هم طلاب، دانشجویان و مدیران فاضل و سختکوشی در این سرزمین پرورش یافته اند.

روحانی که سخنانش با تشویق پی درپی مردم حاضر در محل سخنرانی همراه بود، گفت که هر لحظه به وطن و دیارم عشق ورزیده ام و در برابر لطف و محبت شما کلمه‌ای ندارم و با لهجه سرخه‌ای گفت که "خیلی دوست‌تان دارم". "من همیشه به سرزمین و وطن و زادگاهم عشق می‌ورزم. اگر صدها روز در محله‌های مختلف سرخه قدم بزنم، نمی‌توانم خاطرات دوران کودکی را بیان کنم".

وی در ادامه با بیان اینکه دیار کویر، دیار تشنه است و مردم حداقل یک آب آشامیدنی سالم و پایدار از مسئولان می‌خواهند، با اشاره به حضور اردکانیان وزیر نیرو در این سخنرانی، گفت: وعده آقای اردکانیان به مردم سرخه این است که تابستان 99، ان‌شاء‌الله آب سالم و پایدار به سرخه خواهد آمد و این آب پایدار برای 30 سال آینده سرخه را تضمین می کند.

رییس جمهور همچنین یادآور شد: آقای مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شما قول خواهند داد که یک مرکز و مجتمع فرهنگی تا پایان دولت دوازدهم در سرخه افتتاح کنند.

روحانی در پاسخ به درخواست مردم سرخه برای تأسیس دانشگاه در این شهر، گفت: ان شاء الله برای نیازهای دیگر مردم فکری خواهیم کرد و حتماً اقدام می‌کنیم.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود، با اشاره به اماکن تاریخی شهر سرخه از جمله مسجد 40 ستون، آب انبار تاریخی و قدیمی سرخه، یخچال طبیعی و دیگر اماکن تاریخی سرخه گفت: آثار گذشته باید به عنوان یادگار احیاء شود. این منطقه از نظر گردشگری استعدادهای خوبی دارد .

روحانی در ادامه به زبان سرخه‌ای اشاره کرد و گفت: زبان زیبای محلی سرخه از افتخارات ماست. در دوران جنگ همواره بی‌سیم‌چی‌ها از این زبان استفاده می‌کردند و در این اواخر در مذاکرات هسته‌ای نیز ما از این زبان استفاده کردیم. از زبان سرخه‌ای زیباتر اخلاق، ایمان، محبت و فداکاری مردم سرخه است.

رییس جمهور در پایان تأکید کرد: افتخار می‌کنم که در این دیار به دنیا آمدم و در کودکی اینجا بزرگ شدم.

در دیدار رییس جمهور با مردم سرخه تعدادی از همکلاسی‌های دوران کودکی رییس جمهور در جمع مردم حضور داشتند که یک به یک به ییس جمهور معرفی و رییس جمهور با آنها دیدار و خاطرات گذشته را زنده کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 442563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟