اسماعیل نجار در پاسخ به اینکه آیا سازمان مدیریت بحران، صحنه فرضی پایتخت پس از یک زلزله بزرگ را برای آمادگی بهتر ترسیم کرده است یا خیر،گفت: مطالعات مفصلی در این زمینه انجام شده و اکنون هم این مطالعات در حال بازیابی است.

وی افزود: براساس همین مطالعات، اگر یک زلزله 7 ریشتری و یا بالاتر در تهران رخ دهد به‌دلیل تراکم بالای جمعیت، حدود دو میلیون نفر به صورت مستقیم با حادثه Incident درگیر می‌شوند و یا خانه آنها از بین می‌رود، یا مجروح می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو میلیون نفری که به صورت مستقیم درگیر می‌شوند هشت میلیون نفر هم تحت تأثیر حادثه قرار گرفته و از نظر روانی دچار نگرانی‌هایی خواهند شد.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: در چنین شرایطی امدادرسانی قطعاً باید به وسیله بالگرد انجام شود به همین دلیل پدهای بالگردی که از قبل تعریف شده در حال بازنگری است تا بهترین خدمات هوایی در این شرایط انجام شود.

وی ادامه داد: تعیین 30 استان کشور به‌عنوان معین استان تهران کار بزرگ دیگری بود که به دستور وزیر کشور انجام شد، درحال حاضر دستورالعمل‌های لازم برای استقرار، هماهنگی، شناخت ساختمان‌های حساس و پرجمعیت نیز نوشته و به آنان ابلاغ شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟