به گزارش رکنا، دکتر فاطمه نورزیان روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: اعضای حیاتی این جوان مرگ مغزی دریک عمل جراحی که جمعه گذشته در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انجام شد، جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا و به شیراز منتقل شد.

وی افزود: در روزهای گذشته اندام های کبد و کلیه های اهدایی این بیمار به یک آقای 23 ساله، یک خانم 38 ساله و یک آقای 57 ساله پیوند زده شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر رسانه ها به منظور ترویج فرهنگ اهدای عضو، گفت: بیمار مذکور به گفته نزدیکانش دارای کارت اهدای عضو بوده، پس از سکته و ایست قلبی و با وجود تلاش پزشکان دچار مرگ مغزی می شود.

نوروزیان تصریح کرد: اگر چه تصمیم در چنین شرایطی بسیار سخت است، اما خانواده این جوان به خواست وی احترام گذاشته و با یک تصمیم انسانی با اهدای عضو فرزندشان موافقت کردند.

براساس اعلام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سالانه به طور میانگین 45 نفر در استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را ازدست می دهند.

براساس آمارهای وزارت بهداشت، هرمزگان در میان استان های کشور کمترین اهداء عضو را دارد.

در سالهای 92 تا 97 تنها 2 مورد اهدای عضو در هرمزگان صورت گرفته، که اهدای عضو سال 97، نیمه مهرماه امسال در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انجام شد که در آن با اهدای عضو یک جوان 29 ساله مرگ مغزی، به سه نفر زندگی دوباره بخشیده شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟