احمدرضا خزاعی مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه اتباع خارجی مجاز حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی دارند تصریح کرد: هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.

خزاعی با اشاره به الزامات قانونی بیمه اتباع و مهاجرت خارجی و پناهندگان اظهار داشت: براساس ماده ٥ قانون Law تامین اجتماعی اتباع خارجی با مجوز کار، باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی همان پوششی که برای ایرانیان دارد، به اتباع خارجی نیز ارائه می‌دهد گفت: اتباع بیگانه‌ای که بر‌اساس قانون و مقررات مشغول به کار هستند و رابطه مزدبگیری با کارفرما دارند، مشمول قانون تامین اجتماعی می‌شوند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اتباع خارجی مجاز حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی دارند تصریح کرد: هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.

خراعی بیان کرد: اتباع خارجی مجاز با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند.

وی جمعیت برآورد اتباع خارجی در کشور را 4 میلیون نفر دانست و افزود: با افت ارزش پول ملی 465 هزار نفر از ایران خارج شدند که بیشتر اتباع غیرمجاز بودند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟