بازگشایی تمام محورهای منتهی به کرمانشاه/ استقرار بیش از 9 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری در جاده‌های کشور

داریوش نصر مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه زلزله 6.4 ریشتری ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته کرمانشاه خسارت‌های چندانی به محورها و راه‌های اصلی این استان وارد نکرده است، گفت: در این زلزله محور اصلی کرمانشاه به سمت سرپل ذهاب ( گردونه پاطاق ) کوه راهنش و ریزش کرده بود و این محور به طور کامل بسته شد.

وی ادامه داد: با همکاری تیم‌های راهداری و سازمان مدیریت بحران بعد از یک ساعت یک لاین از این محور بازگشایی شد و بعد از گذشت چند ساعت کل محور پاکسازی و بازگشایی شد.

نصر اظهار کرد: محورهای روستایی در سرپل ذهاب به دلیل زلزله ریزش و رانش کرده بودند که در ساعت‌های اولیه تمامی محورهای اصلی و فرعی به سمت سرپل ذهاب بازگشایی شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: به دلیل احتمال رانش و ریزش کوه‌ها در این مسیر، تیم‌های راهداری 300 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین را در مسیرها مستقر کرده و همچنین از ستادهای معین در این بخش‌ها استفاده شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون تمامی محورها در مسیر منتهی به کرمانشاه باز است و آرامش در این محورها بازگشته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره طغیان اخیر رودخانه‌ها در جنوب کشور، گفت: متأسفانه در روز گذشته برخی از رودخانه‌ها در جنوب کشور طغیان کرده بودند و برخی از محورها در این مناطق بسته شده بود که با همکاری تیم‌های راهداری هم‌اکنون از طغیان رودخانه‌ها کاسته شده و این مسیر بازگشایی شده است.

نصر با بیان اینکه 9 هزار و 200 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های کشور در طرح زمستانی مستقر هستند، گفت: هم‌اکنون 14 هزار پرسنل راهداری در حال خدمت‌رسانی به تمام مناطق و محورهای اصلی و فرعی کشور هستند.

وی با بیان اینکه هر ساله مقدار بسیار زیادی جاده و بزرگراه ساخته می‌شود، گفت: باید برابر با جاده‌های ساخته شده، راهدارخانه و همچنین ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اضافه شود که متأسفانه در چند سال گذشته این عدم تعادل در بخش ماشین آلات ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: متأسفانه سن ناوگان ماشین آلات افزایش یافته و باید متناسب با استانداردها و ایده‌آل‌های موجود در این حوزه تجهیزات تکمیل شوند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟