به گزارش رکنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی‌ها در مناطق متاثر از زلزله ۶.۴ ریشتری استان کرمانشاه، گفت: ۸۷ تیم عملیاتی از شب گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است که از این تعداد، ۴۹ تیم از استان کرمانشاه و ٣۸ تیم نیز از جمعیت هلال احمر استان‌های ایلام، کردستان، همدان و لرستان در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: تیم‌های آنست هم در استان کرمانشاه مستقر هستند، اما با توجه به اینکه نیازی به فعایت تیم‌های آمادگی و نگهداری سگ‌های تجسس وجود نداشت، این تیم‌ها در حالت آماده باش در استان حضور دارند. به علاوه تیم‌های واکنش سریع استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان در استان مستقر بوده و در حالت اماده باش کامل قرار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ارزیابان جمعیت هلال احمر وضعیت روستای متاثر از زلزله را بررسی کردند، تصریح کرد: ١٣ روستا به دلیل ترک خوردگی‌های جزئی نیاز به توزیع چادر‌های امدادی داشت که این چادر‌ها در میان متاثران از زلزله توزیع شد.

وی درباره توزیع بسته‌های غذایی ۷٢ ساعته میان متاثران از زلزله، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار هزار بسته ۷٢ ساعته در استان موجود است که این بسته ها، با توجه به نیاز افراد آسیب دیده در میان آن‌ها توزیع می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: ٢ فروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمات امدادهوایی در فرودگاه کرمانشاه مستقر شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟