رونمایی از کتاب بررسی منشور  اخلاق دوستی ، محبت و برادری در راستای وحدت اسلامی

کتاب مذکور که برگرفته از قرآن ، نهج البلاغه و سخنان امام و رهبری است، در چهار فصل به بررسی رابطه محبت خدا به بندگان، محبت بندگان به خداوند و محبت مومنان نسبت به یکدیگر پرداخته است.

نویسنده در مقدمه کتاب ، وحدت و همبستگی را رمز پایداری و پویایی اسلام میداند.

محبت یکی از خلقیاتی است که به گفته معصومین اساس دین دانسته شده است . نویسنده با اشاره به سخنی از حضرت امیر المومنین ، نعمت اتحاد و محبت و الفت را به علت منافع عظیم و دافع ضررهای فراوان که در آن وجود دارد، از ارزشی بالا برخوردار میداند.

اخلاق حب و بغض، دو مظهر جذب و دفع عمومی در جوامع بشری و از مسائل ریشه ای در اخلاق اسلامی است و از آنجا که اساس زندگی بشر بر ان استوار است ، در تربیت و اصلاح انسان نقش موثری ایفا میکند.

این کتاب در ۸۰ صفحه توسط انتشارات نظری در مهرماه ۱۳۹۷ منتشر گردیده است .

در این مراسم از ۷ کتاب دیگر از نویسندگان این شهرستان نیز رونمایی خواهد شد.

نویسندگی یک رسالت است که بر دوش رسولان قلم به دست نهاده شده است، فردین احمدی نویسنده ی کتاب «بررسی منشور اخلاق دوستی، محبت و برادری در راستای وحدت امت اسلامی» نیز می گوید: من به عنوان یه نویسنده و فعال پژوهشی بر خود لازم دانستم که از یک محرک مهم بنویسم، محرکی که به عنوان عاملی نیروزا امت اسلام را در جهت رسیدن به یک وحدت و انسجام به حرکت در می آورد و آن اخلاق دوستی،محبت و برادری ست. این عامل میتوان مانع مهم و پر قدرتی در برابر خدعه ها و مکرهای دشمنان جامعه ی مسلمین باشد و در کنار تجهیزات نظامی ،پازل قدرت را برای مسلمانان تکمیل نماید.

این پژوهشگر از آنجا که قدرت نظامی و اخلاقیرا باهم موثر میداند، این کتاب را به شهدای اقتدار تقدیم نموده است تا یادآور شود این ها مکمل و متمم یکدیگر هستند.

100

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟