به گزارش رکنا، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تخریب تعدادی از خانه‌های اهالی ده ونک که از سال‌های پیش از انقلاب در این محدوده ساکن بودند، اظهار کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به شهرداری و شورا ندارد، اما ما به عنوان پارلمان شهری و به عنوان نمایندگان مردم از قوه قضاییه و مسئولان نهاد‌های نظارتی درخواست داریم که تدابیری بیاندیشند تا کمترین آسیب به این شهروندان و ساکنان آن محله وارد شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این موضوع کاملا حقوقی است و مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری تهران در این خصوص تصمیم‌گیر نیستند، تصریح کرد: در حال حاضر دعوایی بین دانشگاه الزهرا و ساکنان این املاک که چندین سال در آنجا سکونت داشتند، شکل گرفته است و موضوع باید در مراجع حقوقی و قضایی پیگیری شود تا بر اساس قوانین حقوقی نسبت به آن تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این فرآیند در حال رسیدگی و تصمیم‌‌گیری است، گفت: موضوع آن اساسا در اختیار شورا و شهرداری نیست و در حال حاضر بحث مالکیت مطرح است و این جنس از مباحث در هر کجای کشور ممکن است که وجود داشته باشد.

سالاری ادامه داد: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها طوری عمل کنند که با توجه به سال‌ها سکونت این افراد در این منطقه، کمترین آسیب به آن‌ها وارد شود، زیرا ما نمی‌توانیم دخالتی داشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا با وجود سکونت این افراد در این محل سندی صادر شده است، گفت: سند توسط سازمان ثبت اسناد و املاک که زیر مجموعه قوه قضاییه است، صادر شده و ربطی به شهرداری ندارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟