به گزارش رکنا، سردار تقی مهری رئیس پلیس Police راهور ناجا صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی زمستان 97 اظهار کرد: طرح‌های ویژه ترافیکی در سال 97 به خصوص طرح ترافیکی اربعین به خوبی اجرا شد.

وی افزود: طرح ترافیکی اربعین حسینی با حضور نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های خدماتی در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران به نحو مطلوبی اجرا شد.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: امیدواریم در سال آینده با تقویت زیرساخت‌‌ها نسبت به ارائه خدمات پلیسی در حوزه راهور بهتر اقدام شود.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک زمستان 97 نسبت به سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود، گفت: طبق گزارش‌ها، بارش‌ها بیشتر خواهد بود و همه دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی های بیشتری در معابر کوهستانی حضور یابند.

سردار مهری بیان کرد: طرح زمستانه امسال از 22 آذر ماه شروع و تا 22اسفند ماه ادامه دارد. تمام نیروی های امدادی با محوریت پلیس به تردد هموطنان در زمستان امسال کمک می کنند؛ لازم است نهاد های مربوطه طرح های خود را به کمیته هماهنگی طرح زمستانه ارائه دهند.

رئیس پلیس راهور افزود: از امروز باید سقوط Fall بهمن، ریزش کوه و کولاک را درجاده های کشور پیش بینی کنیم و آمادگی لازم را برای برخورد با این حوادث Accidents را داشته باشیم.

وی گفت: 3 هزار و 400 نفر در سه ماه زمستان سال 96 جان خود را از دست دادند؛ 68 درصد افراد در جاده های برون شهری و 32 درصد در جاده های درون شهری جان خود را از دست دادند.

وی افزود: رانندگان باید توجه کنند که سال گذشته حدود 22 درصد تصادفات به علت سرعت غیر مجاز و 32 درصد عدم توجه به جلو و سبقت غیر مجاز 13درصد علت وقوع حوادث بود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان باید توجه کنند که رانندگی در جاده های خشک با جاده های بارانی متفاوت است؛ همچنین الزامی است در زمان بارش برف زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

سردار مهری بیان کرد: سال گذشته شاهد بارش برف و متوقف شدن خودرو ها در محورهای مواصلاتی بودیم که لازم است برای امسال تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و تجهیزات تمام دستگاه های امدادی اماده امدادرسانی باشد.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: براساس پیش بینی هواشناسی Meteorology امسال شاهد بارش برف و باران بیشتر نسبت به سال گذشته هستیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟