به گزارش رکنا، نشست طرح ویژه ترافیک زمستان 97 صبح امروز با حضور سازمانهای مرتبط مانند پلیس Police راهور، راهداری، هلال‌احمر، اورژانس و ... در شهرک آزمایش برگزار شد.

پسرحسین کولیوند؛ رئیس اورژانس کشور در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده اورژانس در اربعین 97، اظهار کرد: امسال نخستین سالی بود که در اربعین، با گروه عراقی به صورت مشترک در قرارگاه‌ها، فعالیت صورت گرفت، اربعین امسال هیچ بیمار واگیرداری وارد کشور نشد، تمام زائران پایش شدند و 400 مصدوم از کشور عراق با کمک سایر دستگاه‌ها به کشور وارد شدند.

وی درباره اجرای طرح ویژه ترافیک زمستان 97 خاطرنشان کرد: سال گذشته برف سنگینی در تهران آمد که مشکلاتی ایجاد کرد اما آن روز درباره انتقال بیماران با توجه به آمادگی از قبل، مشکلی نداشتیم.

کولیوند متذکر شد: علی‌رغم عدم جذب نیروی انسانی، شیفت کارکنان را کمی تغییر دادیم که بتوانیم جانی را نجات دهیم و برای طرح زمستانه آمادگی لازم را داشته باشیم.

در ادامه این نشست شاهین فتحی؛ معاون امداد و نجات هلا‌ل‌احمر با اشاره به خدمات ارائه شده به زائران اربعین اظهار کرد: امسال 120 هزار نفر از خدمات هلال‌احمر استفاده کردند و نیروهای امدادی امسال در هرجا که نیاز بود، حضور داشتند.

وی درباره تمهیدات پیش‌بینی شده هلا‌ل‌احمر برای طرح ویژه ترافیک زمستان، تصریح کرد: حدود یک ماه است که با توجه به بارشها، خدمت‌رسانی آغاز شده و در این طرح 1243 پایگاه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، 1100 دستگاه آمبولانس، 364 خودروی نجات برای رهاسازی و 24 فروند بالگرد نیز آماده خدمت‌رسانی هستند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟