به گزارش رکنا، فاروق سخنور گفت: پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان امسال نیز به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، پوشش گیاهی و امنیت تالاب، میزبان بیش از ۱۵۰۰ بال غاز خاکستری است.

سخنور افزود: ممنوعیت شکار در تالاب وحفاظت از تالاب با همکاری تشکل‌های زیست محیطی و جوامع محلی، باعث به وجود آمدن بستری امن و زیستگاهی مناسب برای پرندگان مهاجر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: یکی از زیستگاه‌های مهم و حایز اهمیت برای استراحت، تغذیه و جوجه آوری پرندگان، تالاب بین المللی کانی برازان است که این تالاب با وسعتی افزون بر ۹۲۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

با توجه به بررسی‌های بعمل آمده توسط کارشناسان اداره ۷۵ گونه پرنده آبزی و کف آبزی متعلق به ۱۱ خانواده در این تالاب شناسایی شده که با احتساب پرندگان خشک زی این تعداد به بیش از ۱۸۰ گونه می‌رسد. از میان گونه‌های موجود فلامینگوها، قوی گنگ، غاز خاکستری، اردک سر سفید، اردک مرمری ارزش خاصی به تالاب داده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟