به گزارش رکنا، سرهنگ محمد نادربیگی سرپرست پلیس Police آگاهی استان البرز اظهار کرد: به دنبال اعلام شکایت متصدی یک شرکت صنعتی در منطقه کمالشهر کرج مبنی بر سرقت Stealing تجهیزات شرکت مذکور، موضوع تحت پیگیری پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: موضوع در حال بررسی بود که چندین مورد اعلام سرقت از شرکت‌های خصوصی و دولتی مشابه سرقت مذکور در سطح شهر کرج به این پایگاه شد.

سرهنگ نادربیگی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در بررسی‌های میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته، تصاویر ۵ نفر که چهره‌های خود را پوشانده بودند و با استفاده از خودرو‌های وانت نیسان، پژو پارس و پژو ۴۰۵ که پلاک و مشخصات آن قابل مشاهده نبود اقدام به سرقت از شرکت‌ها و کارگاه‌ها با شیوه و شگرد مشابه می‌کردند، مشاهده شد.

وی افزود: ماموران در ادامه با انجام اقدامات فنی و میدانی، تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، تمامی اعضای باند را شناسایی کرده و در چندین عملیات جداگانه سارقان را در مخفیگاهشان و یا حین ارتکاب جرم Crime در استان‌های تهران و البرز دستگیر کردند و در بازرسی از محل اختفای آن‌ها مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله الما‌های صنعتی، فرش دست بافت، لپ تاپ، دستگاه جوش اتصالات، سنگ فرز و ... کشف شد.

سرهنگ نادربیگی در خصوص شگرد سارقان گفت: متهمان با تشکیل یک باند ۵ نفره، پس از شناسایی شرکت‌های خصوصی و دولتی با کاربری صنعتی در شهر‌های استان تهران و کرج، در نیمه‌های شب با ۳ دستگاه خودرو به محل سرقت‌ها رفته و اقدام به سرقت اموال و فروش آن‌ها به قیمت پایین از قیمت واقعی می‌کردند.

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه حدود ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است،تصریح کرد: متهمان تا کنون به ۱۶ فقره سرقت با همین شیوه اعتراف کرده اند که تا کنون ۱۳ نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟