نشست سراسری یگان های تکاوری برگزار می شود

سردار حسین ساجدی نیا از برگزاری نشست سراسری یگان های تکاوری در روز یک شنبه (۲۷ آبان ماه) خبر داد و اظهار کرد: بررسی ماموریت ها، شرح وظایف و ساختار سازمان، انسجام بخشی و ایجاد وحدت رویه در اجرای ماموریت های یگان های تکاوری از اهداف برگزاری این نشست یک روزه است.

وی افزود: تشریح و تبیین برنامه های آتی معاونت عملیات ناجا در رابطه با ماموریت های یگان های تکاوری و تقویت آن نیز محور اصلی این نشست است.

معاون عملیات ناجا در ادامه در تشریح سوابق و تاریخچه تشکیل یگان های تکاوری بیان کرد: پس از تشکیل قرارگاه مرصاد در سال ۷۳ در شرق کشور در استان کرمان، یگان های تکاوری نیز با استعداد ۱۸ گردان تشکیل و راه اندازی شد که در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی در راستای مبارزه با اشرار مسلح و گروهک های معاند، مبارزه با قاچاق Contraband مواد مخدر Drugs ، سوخت و کالا به اجرای مأموریت پرداختند.

سردار ساجدی نیا ادامه داد: در سال ۸۴ با تشکیل قرارگاه حضرت رسول اکرم (ص) یگان های تکاوری در تابعیت این قرارگاه قرار گرفته و فعالیت خود را تداوم بخشیدند و در سال های بعد نیز نیروهای این یگان به صورت واکنش سریع در نقاط آلوده مناطق مرزی و انتظامی به اجرای عملیات و تأمین امنیت مبادرت کردند.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: در راستای تدابیر هیئت رئیسه ناجا مبنی بر به کارگیری یگان های تکاوری در مأموریت های برون شهری، در ساختار سازمانی این یگان ها بازنگری و ۱۱ یگان تکاوری مرزی و ۶ یگان تکاور دریایی در تابعیت فرماندهی مرزبانی ناجا قرار گرفته و همچنین با تشکیل ۲ قرارگاه عملیاتی ابوذر و عمار در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان، ۲۳ یگان تکاوری انتظامی در استان های شرقی،جنوب شرق و حاشیه کویر،مأموریت ها را دنبال و اجرایی می کنند که دستاوردهای مطلوبی در حوزه ماموریتی داشته اند.

نشست سراسری و یک روزه یگان های تکاوری با حضور معاون عملیات ناجا، فرماندهان قرارگاه عملیاتی عمار (سیستان و بلوچستان) و ابوذر (کرمان) یگان های تکاوری، معاونان عملیات فرماندهی انتظامی استان های دارای یگان تکاوری و مدیران رده های تخصصی معاونت عملیات برگزار می شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟