به گزارش رکنا، همین اتفاقات تلخ بود که مسئولان وزارت آموزش و پرورش را مجبور کرد تا فکری به حال بخاری‌های چکه‌ای مدارس سردسیر کنند. موضوعی که چندی پیش رئیس نوسازی و تجهیز مدارس هم به آن اشاره می‌کند و خبر از تجهیز 8 هزار بخاری گازسوز هرمتیک هوشمند می‌دهد. در این باره معاون فنی نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور می‌گوید: می‌خواهیم در دو مرحله مناطق سردسیر و مناطق معتدل را مجهز به بخاری گازسوز کنیم.

داریوش ورناصری در این باره بیشتر توضیح می‌دهد: 60 میلیارد تومان اعتبار به مناطق سردسیر برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ارسال شده است و ما در نظر داریم در دو مرحله استانداردسازی وسایل گرمایشی را در استان‌های سردسیر انجام دهیم. اولویت اول ما هم با استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، کردستان، همدان، زنجان، البرز، چهار محال و بختیاری و مرکزی است البته این تعداد بخاری برای 8 هزار مدرسه در نظر گرفته شده است و نیاز ما بسیار بیشتر از این تعداد است که بزودی همه مدارس این استان‌ها را تجهیز می‌کنیم و در مرحله دوم در نظر داریم مدارس معتدل و در مرحله سوم مدارسی که نیاز به سیستم سرمایشی دارند را تجهیز کنیم.

ورناصری با اشاره به اینکه در تلاش هستیم با یک برنامه زمانبندی بخاری های غیراستاندارد را از مدارس جمع کرده و بخاری‌های استاندارد را جایگزین کنیم، اظهار می‌کند: شهرهای سردسیر ما مدارس بسیاری دارند و ما هم در این زمینه کمبودهایی داریم هم‌اکنون فصل سرما است و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بخاری هرمتیک هوشمند وارد مدارس مناطقی که بسیار سرد هستند، شود. این سیستم‌های گرمایشی گازسوز هستند. در حقیقت نوعی بخاری گازسوز است که بدنه‌اش فلزی نیست و دست را نمی‌سوزاند و مهم‌تر آنکه اکسیژن محیط را نمی‌گیرد و به لحاظ فنی بسیار خوب و کارآمد است.

وی با اشاره به وجود بخاری‌های نفتی در مدارس تأکید می‌کند: به ندرت بخاری‌های چکه‌ای در مدارس وجود دارد. اگر مدرسه‌ای به ما گزارش دهد که بخاری چکه‌ای دارد ما سریع وارد عمل می‌شویم تا جایگزینی برای این نوع بخاری‌ها داشته باشیم با این حال در برخی از مناطق چون گاز و برق ندارند ما مجبور به استفاده از این نوع بخاری هستیم. اما برای مناطق سردسیر از این بخاری‌های جدید هم استفاده می‌کنیم. با این همه در سطح مدارس کشور تعداد زیادی از مدارس که سیستم گرمایش غیراستاندارد داشتند، تعویض شده است. در نظر داریم در زمستان امسال هم بخشی از همین بخاری‌ها را جمع‌آوری کنیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 436544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟