11.7 درصد تولید ناخالص کشور برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌شود

به گزارش رکنا، اسکندر مومنی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مصمم بودن نظام اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر Drugs اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با انواع مواد مخدر مبارزه کرده است و سه هزار و 700 نفر در کشورمان در این راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: با اشغال افغانستان توسط آمریکا نه تنها تولید مواد مخدر در این کشور کاهش نیافت، بلکه تولید آن 50 برابر شد و به 10 هزار تن در سال رسید، کشورمان به دلیل مجاورت با افغانستان تحت تاثیر کشت مواد مخدر در این کشور است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اقدام کوتاه مدت این ستاد جمع آوری معتادین و بازپروری آن‌ها بود، اولویت بعدی ستاد در کنار مبارزه بی امان با قاچاق Contraband و توزیع مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است تا بازدارندگی درونی به وجود بیاید چرا که هزینه‌های مواد مخدر برای کشور بسیار زیاد است.

مؤمنی با اشاره به نقش فرهنگی مبلغان در عرصه پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: مبلغان در ایامی همچون ماه محرم و ماه رمضان در تکیه‌ها و مساجد سخنرانی می‌کنند و باید به آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد توجه کنند. 11.7 درصد تولید ناخالص کشور هزینه مبارزه با مواد مخدر است و پیشگیری از مواد مخدر موجب صرفه جویی در این هزینه‌ها خواهد شد.

وی مبارزه با مواد مخدر را نیازمند حمایت همه بخش‌ها دانست و تصریح کرد: امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم تصمیماتی گرفته شد تا این استان به الگویی برای استان‌های دیگر در عرصه مبارزه با مواد مخدر تبدیل شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: باید خانواده‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها دست به دست هم دهند تا شاهد سر و سامان دادن به افراد معتاد Addicted در کشور باشیم، می‌توان کارهای زیادی را در زمینه فرهنگی و اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد معتادان کشور دو میلیون و 800 هزار نفر است و میانگین سن اعتیاد در کشورمان 24 سال است. آمار معتادان در ایران افزایش معناداری نداشته، اما نوع مصرف معتادان از مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها در حال چرخش است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟