به گزارش رکنا، علی ربیعی وزیر سابق تعاون،کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ۵ سال وزارت زود گذشت و اگر به سال ۹۲ برگردم باز به روحانی رای خواهم داد.

وزیر سابق تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشکالات زیادی در کار داشتم, افزود: در این مدت هیچ قصد خاصی نداشتم و تنها قصدم بهبود وضعی زندگی مردم بود.

ربیعی گفت: در حال حاضر با ۵ بحران رو به رو هستیم که سه مسئله مهم رو به رو ی ماست و مهم ترین آن صندوق ها هستند .

وی با اشاره به مدیریت جدید شریعتمداری ادامه داد: شما در حال حاضر مدیر ۱۷ صندوق هستید. اگر وضعیت صندوق ها بهبود داشته باشد دولت ها در مخاطره قرار نمی گیرند.

وزیر سابق تعاون،کار و رفاه اجتماعی خطاب به شریعتمداری گفت: معمولا مدیران جدید چند پاکت باز می‌کنند، پاکت اول اینکه می‌گوید شش ماه باید بررسی کنم، پاکت دوم آنکه مدیر قبلی گند زده و باید آن را پاک کنم و پاکت سوم اینکه می‌گویند مدتی بمان و بعد برو، آقای شریعتمداری هیچ کدام را نمی تواند باز کند و آش کشک خاله‌اش است. من هم آش کشک خاله‌ات هستم.

ربیعی گفت: تحولات عظیم اجتماعی به عنوان یکی دیگر از شرایط اساسی حال حاضر است.

وزیر سابق تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بار تحولات در معاونت رفاهی و بهزیستی است چرا که بسیاری از تحولات در لایه‌های پایین جامعه رخ می‌دهد و ارزش‌ها جای دیگری است و این وزراتخانه مسئولیت تحولات اجتماعی و جمعیتی را دارد.

وی با بیان اینکه ما با انقلاب جمعیتی در آستانه سال 3 هزار قرار گرفته‌ایم و انقلاب جمعیتی زیر پایه تحولات سیاسی است و شما مسئولان هستید و ما هم ناچاریم مسئول بیکاری و اشتغال باشیم و این عَلَم را برداشته‌ایم، افزود: بیکاری وجود دارد و آثار سیاست‌های تحریم بر این وزارتخانه است. وزارت رفاه سخنگوی فقرا و گروه‌های خاموش است و در تحولات, طبقات پایین هستند که بی‌پناه می‌مانند.

وی افزود: اینجا وزارتخانه‌ای است که پناه کارگران با حقوق 2 میلیون و بازنشستگان با حقوق یک میلیون و 500تومان است؛ پناه زنان سرپرست خانوار و معلولانی که نمی‌توانند زندگی‌شان را اداره کنند و پناه یتیمانی است که سالی 3 هزار نفر خروجی این یتیمان است.

وزیر سابق رفاه با بیان اینکه 80 هزار کودک به تحصیل بازگشته‌اند؛ اظهار کرد: مسکن اجتماعی و حمایتی را به جلو برده‌ایم.

ربیعی گفت: امان از افراد ذی‌نفعان من غیرحق در جامعه، بنده دوستان مارکسیست زیادی دارم. دوستی داشتم که از او پرسیدیم مکتب مارکسیست چه دارد که اینگونه دنبالش هستید و او گفت بر سر ایدئولوژی‌ها بحث کرده و آنها را می‌نویسیم اما در اینجاذی‌نفعان من غیر حق ایدئولوژی می‌نویسند و امضا جمع می‌کنند؛ آقای شریعتمداری مراقب خود باشید.

وی با بیان اینکه من از وزارتخانه جدا نمی‌شوم، ادامه داد: سال 56 که جلوی این وزراتخانه آمدم و ژاندارمری مرا گرفت همین جا بودم و در همین وزارتخانه همسرم را دیدم و در سال 58 عضو جامعه اشتغال کارگران بوده‌ام و پس از این نیز در کنار شما هستم. این وزارتخانه، خانه ما بوده و خوشحالم پایه‌گذار تشکیلات کارگری بوده‌ام.

ربیعی گفت: خدایا شاهد باشد که هرچه بلد بودم انجام دادم، اشتباه هم کرده‌ام اما از خروارها عسل یک انگشت به آن نزدم و هر چه در توان داشته‌ام به کار گرفته و اگر هم اشتباهی سر زده فکر کرده‌ام درست کار کرده‌ام.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟