به گزارش رکنا، بنا بر بخشنامه بانک مرکزی مبنای نرخ ارز درخصوص "حواله‌های ارزی"، "نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز" (ETS)، "اسکناس" و "نرخ ارز اسکناس" در سامانه "سجاد" بارگذاری خواهد شد و بر این اساس ارز دانشجویی صرفاً در بازه زمانی اول مهر تا ۲۹ اسفند به متقاضیان تعلق می‌گیرد. متقاضیان از امروز شنبه ۱۹ آبان می توانند نسبت به ثبت نام برای دریافت ارز اقدام کنند.

با توجه به تغییر سامانه ارزی از سامانه مشارکت دانشجویی (نشا) به سامانه جامع دانشجویی سجاد، تمام دانشجویان متقاضی در مرحله اول در سامانه جدید (سامانه سجاد) ثبت نام کرده و در مرحله بعدی باید درخواست ارز دانشجویی کنند. با توجه به اینکه کلیه فرآیندها و خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه انجام می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری نیست.

طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز دانشجویی به مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد و برای مقطع کارشناسی، تن ها دانشجویانی که شروع به تحصیل آنها قبل از ۳۱ اردیبهشت ۹۷ بوده است، می‌توانند درخواست کنند.

بنا براعلام سازمان امور دانشجویان،‌این سازمان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده و مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی بر عهده بانک‌های عامل است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 434568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟