مدرک گرایی را به جایی رساندیم که همه مشاغل نیازمند مدرک باشند

میرحمایت میرزاده، در برنامه تلویزیونی پرسشگر به که با موضوع چالش های دانشگاه گرایی شب گذشته روی آنتن رفت، درباره بیماری دانشگاه گرایی گفت: همه اجزای سیستم در کاری که باید انجام دهند باید احساس مسئولیت کنند و اگر قرار باشد دنبال مقصر بگردیم همه اجزا مقصرند.

وی افزود: مثلا در همین صداوسیما چقدر درباره نفرات برتر تبلیغ می‌شود؟ یا جلوی دانشگاه تهران چقدر روی در و دیوار تبلیغ است؟ در فیلم و سریال ها چقدر به کسانی که مهارت آموزند نقش مثبت می‌دهند و چقدر به کسی که پزشک Doctor و مهندس است.

میرزاده درباره وجود قوانین در این باره گفت: آیا شما تصور می‌کنید مشکل از قانون Law است ما در کشورمان حداقل می‌توانیم بگوییم کمبود قانون نداریم. برای نجاری و کشاورزی و... تولید لازم نیست مدرک داشته باشیم اما ما مدرک گرایی را به جایی رساندیم که همه مشاغل نیازمند مدرک باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، راهکارهای حل بیماری مدرک گرایی اظهار کرد: هنرستان های کاردانش تخصص گرایی را دنبال می کنند و تکنسین و کارگر ماهر تربیت می کنند. تقاضا داریم تا صاحبنظران اگر در قانونگذاری و نظارت مجلس در این حیطه نظری دارند به ما اعلام کنند و به جای کلی گویی به صورت مستند موارد را به کمیسیون ارائه کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 434489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟