تعهد ۶۶ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری

علی شهری (مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران) در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط اقتصادی جامعه از تعداد خیرین مدرسه ساز کاسته نشده است؟ گفت: در سال‌های اخیر تعداد خیرین مدرسه ساز هر روز افزایش داشته است و حضور خیرین نیک اندیش در امر مدرسه سازی نه تنها کاهش نداشته، بلکه هر سال به تعداد خیرین و میزان تعهدات آنها افزوده شده است. به تعبیر دیگر شرایط اقتصادی جامعه تاثیری بر افزایش و کاهش تعداد خیرین مدرسه ساز نداشته است.

وی در خصوص میزان کمک خیرین مدرسه ساز توضیح داد: خیرین مدرسه ساز همواره در کنار نوسازی مدارس در احداث فضاهای آموزشی مشارکت داشته و بسیاری از کلاس‌های درس با همت این نیک اندیشان در حال احداث است.

او افزود: میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز در هر سال افزایش داشته و این اعداد و ارقام مطابق آنچه در جشنواره‌های خیرین برگزار می‌شود، نمود پیدا کرده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به میزان تعهد خیرین در سال ۱۳۹۷، گفت: در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران میزان ۶۶ میلیارد تومان تعهدات خیرین در جهت ساخت و مشارکت در احداث فضاهای آموزشی استان تهران و شهرستان های تهران گزارش شده است و با رایزنی هایی که در حال انجام است، بیشترین میزان این اعتبار محقق خواهد شد.

شهری تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز در بیست سال گذشته تعداد ۱۱۶۷ مدرسه با ۱۲ هزار کلاس درس در استان تهران احداث کرده‌اند و این فعالیت همچنان ادامه دارد.

مدیکر کل نوسازی مدارس استان تهران در پایان یادآور شد: در حال حاضر وضعیت فضاهای آموزشی فرسوده استان تهران به این صورت است که از ۵۳ هزار و ۴۴۵ کلاس درس دولتی در استان تهران، بیش از ۲۳ هزار کلاس از آنها فرسوده هستند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 433823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟