بارش باران لرستان را سیلابی می‌کند؛ بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی

به گزارش رکنا، محمد ناصر هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ظهر فردا لغایت پایان وقت سه‌شنبه با فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی بر روی جو منطقه، برای همه نقاط استان به‌ویژه نیمه جنوبی استان ازجمله کوهدشت، پلدختر، رومشکان، خرم‌آباد، الیگودرز، سپیددشت، شول‌آباد بارش باران پیش‌بینی و بر مقدار و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها در برخی نقاط با آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ای و اختلال در تردد جاده‌ها همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی Meteorology استان لرستان عنوان کرد: همراه با این شرایط جوی در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ، در گردنه‌ها و نواحی کوهستانی رگبار برف پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در مناطق مه خیز و کوهستانی نیز مه‌آلود شدن هوا و همچنین بروز پدیده گردوغبار، کاهش میدان دید افقی را به همراه خواهد داشت.

هاشمی تصریح کرد: متوسط بارش در سطح استان بیش از 30 تا 25 میلی‌متر تخمین زده می‌شود؛ سرعت وزش باد به‌صورت لحظه‌ای به بازه بیش از 80 کیلومتر خواهد رسید ازاین‌رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 432882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟