شهردار جدید پایتخت 22 آبان مشخص می‌شود

به گزارش رکنا، علی اعطا صبح امروز پس از پایان جلسه هم اندیشی پیرامون تعیین روند انتخاب شهردار آینده پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس رایزنی‌های انجام شده اعضای شورای شهر تا فردا، دوشنبه هفتم آبان ماه مهلت دارند پنج گزینه خود را معرفی کنند و در جلسه روز شنبه، دوازدهم آبان ماه از میان گزینه ها، پنج نفر انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه، ۱۹ آبان ماه رای گیری انجام شده و پنج نفر انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: این افراد با حضور در کمیسیون‌ها نقطه نظرات خود را در مورد برنامه سوم توسعه شهرداری تهران اعلام خواهند کرد.

اعطا با بیان اینکه روز یکشنبه ۲۰ آبان پنج گزینه شهرداری تهران با حضور در صحن علنی شورا به مدت یک ساعت برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند، گفت: در همان جلسه رای‌گیری انجام شده و دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سه شنبه، ۲۲ آبان ماه شهردار جدید تهران مشخص می‌شود، گفت: در مورد حضور هاشمی در میان کاندیدا‌ها صحبتی نشده است.

اعطا با بیان اینکه اساساً در مورد گزینه‌ها صحبتی نشده، تصریح کرد: فردا اعضای شورای شهر گزینه‌های خود را معرفی می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت افشانی، شهردار تهران نیز عنوان کرد: افشانی تا ۲۴ آبان ماه فرصت دارد در شهرداری بماند، اما اگر تا آن زمان به جمع‌بندی برسیم که شهردار جدید چه کسی است و حکم آن توسط وزیر کشور صادر شود، قطعا نیازی به انتخاب سرپرست نخواهیم داشت.

اعطا در بخش دیگری از سخنان خود در مورد زمان رفتن افشانی از شهرداری توضیح داد: افشانی به یک روایت بر اساس قانون Law تا ۲۴ آبان فرصت خواهد داشت براساس قانون جدید و مصوبه جدید مجلس اگر تا آن تاریخ که معین شده، شورا به جمع‌بندی برسد و شهردار انتخاب شود، تا زمانی که وزیر کشور برای شهردار منتخب شورا حکم صادر می‌کند، طبیعتا شهرداری باید سرپرست داشته باشد. طبق قانون برای آن مقطع زمانی برای شهرداری ولو آنکه خیلی کوتاه باشد سرپرست نیاز است.

وی درباره تعدد کاندیدا‌ها گفت: نکته اول این است که قطعا ۱۰۰ نفر برای شهرداری مطرح نخواهند شد، چون پیشنهادات بخش عمده‌ای با هم همپوشانی خواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دوم اینکه اگر با اعضا صحبت کنید گزینه‌های مختلفی مد نظر دارند برای اینکه جمع بندی صورت بگیرد تنها راه این است که یک فرآیند طی شود و باید اعضا پیشنهاداتشان را مطرح کنند و از گزینه‌های پیشنهادی خود دفاع کنند و در نهایت این فرآیند طی و شهردار معرفی شود. ما عملا راهکار دیگری غیر از بحث فرآیند نداریم.

اعطا تاکید کرد:، اما نکته این است که این فرآیند این بار بسیار کوتاه‌تر خواهد بود و در مدت زمان ۲ هفته طی می‌شود. علت هم مشخص است؛ نیاز نیست که یک مدت زمانی برای ارائه برنامه‌های کاندیدا‌ها ارائه شود، چون الان برنامه سوم شهرداری به شورا آمده و هر کس به عنوان شهردار انتخاب شود طبیعتاً باید بر اساس برنامه عمل کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟