روابط عمومی اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان؛ هدایت الله میرمرادزهی در خصوص اقدام یگان حفاظت دریایی شیلات برای توقیف تور ماهیگیری در کنارک اظهار کرد: اگر تور ماهیگیری و یا قایق صیادی بدون مجوز در سواحل ماهیگیری کند مطمئنا فواصل تور اندازی و یا محدوده‌های ماهیگیری را رعایت نمی‌کند و این ظلمی در حق صیادان بومی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشتی چینی در سواحل چابهار و کنارک صید نمی‌کنند افزود: وظیفه یگان حفاظت از دریا جلوگیری از تخلفات است همانطور که اجازه نمی‌دهیم هیچ کشتی چینی یا ترال در سواحل ما صید کند، این اجازه به متخلفان هم داده نمی‌شود که دلخواهانه اقدام به صیادی کنند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: سواحل مکران دارای ذخایر غنی دریایی ست که منبع خوبی برای اشتغالزایی ۲۴ هزار نفر به وجود آورده است و ظرفیت میلیونی اشتغالزایی این سواحل حقیقی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به وجود ۹ بندر صیادی در چابهار و کنارک تشریح کرد: بنادر صیادی سواحل مکران شامل تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، ۷ تیر چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک سیستان وبلوچستان برای ۲۴ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند.

وی در پایان افزود: اینکه برخی صیادان در مقابل یگان حفاظت دریایی مقاومت و یا مخالفت کنند جرم Crime محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد چراکه برخورد با صیادان متخلف بدون مجوز صیانت از حقوق سایز صیادان بومی است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟