بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی برای نگهبانی جرم است

سردار محمد شرفی رئیس پلیس Police پیشگیری در پاسخ به سوالی مبنی بر بکارگیری نگهبان از شرکت‌های خدماتی اظهار کرد: بیشتر مواقع شهروندان برای نظافت و حراست از مجتمع‌های مسکونی خود از نیروهای شرکت‌های خدماتی استفاده می‌کنند که این کار برخلاف قانون Law است، لذا بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی در امور نگهبانی و حراست جرم Crime محسوب می‌شود.

سردار شرفی در ادامه بیان کرد: شهروندان برای نگهبانی و حفاظت از مجتمع‌های خود باید از نگهبانانی که در موسسات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت نیروی انتظامی آموزش دیده‌اند، استفاده و از بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی و نظافتی غیرمجاز خودداری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که، تا چه اندازه این موسسات می‌توانند ضابط قضایی باشند؟، افزود:موسسات ما ضابط قضایی نیستند و در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.

سردار شرفی درباره میزان آموزش‌ نیرو‌های شرکت‌های حفاظتی گفت: تمام نگهبانان محله آموزش‌های لازم درباره نحوه حفاظت و مراقبت از اماکن را بر اساس سرفصل‌های آموزشی تعریف شده و به صورت دوره‌ای توسط مراکز آموزشی پلیس، به ویژه پلیس پیشگیری در مجتمع‌های آموزشی یاد می‌گیرند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان اختیارات موسسات و نگهبانان و همچنین داشتن حکم بازرسی داخل خودرو بیان کرد: اساسا حضور این نگهبانان محله برای پیشگیری از وقوع جرم است که سه مولفه را باید رعایت کنند.

وی افزود: این سه مولفه عبارتند از هشدار‌های دیداری، شنیداری و عملی که اگر نگهبانان این‌ها را رعایت کنند، وجودشان ارتکاب جرم را برای مجرم سخت‌تر می‌کند.

سردار شرفی گفت: این افراد اگر مجرمی را شناسایی کردند، باید بلافاصله با کلانتری محل تماس بگیرند تا افسران گشت کلانتری در محل حضور پیدا کنند و چون ضابط نیستند، نمیتوانند خودرویی را تفتیش کنند یا کار قضایی انجام دهند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 428673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟