به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندانها، با آغاز فعالیت هیات مدیره جدید انجمن حمایت زندانیان مرکز، جباری باقری به عنوان مدیرعامل از سوی این هیات تعیین و حکم خود را از جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان دریافت نمود.

جهانگیر در مراسم معارفه هیات مدیره جدید ضمن تقدیر از هبات مدیره قبلی و آقایان فرهادی، طلا و ولیی گفت: انجمن‌های حمایت جایگاه و کارکرد‌های مهم اجتماعی دارد و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در مسیر توسعه و رشد و توسعه قرار گرفته است که امیدواریم در کنار کاهش جمعیت زندانیان و به حداقل رسیدن آنها، تمامی خانواده‌ها تحت پوشش این انجمن‌ها قرار بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: کمک به خانواده زندانیان نباید محدود به کمک‌های جزئی و مایحتاج‌ها باشد و انتظار ما از انجمن‌ها این است که با برنامه ریزی‌های کلان و مدیریت بلند مدت، اقدامات لازم را برای توسعه انجمن‌ها و ایجاد بستر‌های لازم برای حمایت‌های صحیح از خانواده زندانیان بعمل آورند.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز در ادامه با تبیین استراتژی این انجمن برای رسیدن به خودکفایی و توسعه حمایت از خانواده زندانیان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ انجمن درسراسر کشور مشغول فعالیت هستند و باید این سرمایه عظیم اجتماعی را برای رسیدن به جایگاه واقعی تقویت کنیم.

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از ۱۵۰هزار نفر از زندانیان متاهل هستند که اغلب دارای فرزند می‌باشند و نبود پدر در خانواده می‌تواند لطمات مادی و معنوی برای این فرزندان ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه انجمن این است که بخشی از این خلاء‌ها را با رعایت ضوابط و قوانین و رعایت حرمت خانواده زندانیان ترمیم کند.

این مقام ارشد قضایی اظهار داشت: وجود بانک اطلاعاتی جامع از خانواده‌های زندانیان یکی از نیاز‌های ضروری انجمن‌ها است که می‌باید به عنوان یک فعالیت پایه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به ترکیب هیات مدیره جدید گفت: در انتخاب افراد ضمن توجه به سوابق ایشان، حوزه‌های مختلف کاری بویژه در حوزه‌های زندانبانی، قضایی و امور مالی و درک و شناخت مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان مدنظر بود.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز در پایان خواستار اطلاع رسانی جامع فعالیت‌های انجمن‌های حمایت به منظور آشنا شدن خانواده‌های زندانیان با خدمات این انجمن‌ها از یک سو و مشارکت مردم از سوی دیگر شد.

شایان ذکر است هیات مدیره جدید انجمن حمایت زندانیان مرکز را آقایان سهراب سلیمانی، قادری فر و آقامحمدی تشکیل می‌دهند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟