به گزارش رکنا، سید نواب حسینی منش مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در نشست خبری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران که به منظور آغاز مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا از اول آبان که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح کاهش آلودگی هوا در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن از سال 95 با کنترل تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد آغاز شد و خودروهایی که معاینه فنی نداشتند در صورت تردد در این محدوده توسط دوربین‌ها شناسایی و جریمه می‌شدند.

حسینی‌منش در خصوص اجرای فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا در شهر تهران تصریح کرد: این طرح از اول آبان اجرا و به صورت 24 ساعته در سراسر تهران انجام می‌شود و متخلفان به راهور معرفی می‌شوند.

وی افزود: فاز سوم طرح مربوط به خودروهای کاربراتوری است که در آینده نسبت به ‌آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران تصریح کرد: از مجموع یک میلیون خودرویی که برای معاینه فنی مراجعه کردند، 35 درصد معاینه فنی دریافت کردند.

حسینی منش افزود: 870 دوربین جدید برای ثبت تخلف خودروها نصب شده‌ و 46 سامانه تردد شمار هم در حال نصب هستند.

وی در خصوص توسعه کمی مراکز معاینه فنی ادامه داد: دو مرکز جدید با 4 خط معاینه فنی در چیتگر و شهر ری تا هفته آینده افتتاح می‌شوند که با این اقدام تعداد مراکز معاینه فنی به 15 مورد می‌رسد.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه 5 خط معاینه فنی سیار در شهر تهران توسط بخش خصوصی فعال می‌شود، تصریح کرد: این خطوط تا قبل از پایان سال فعال خواهند شد.

حسینی منش با تأکید بر اینکه تمام خودروهای باری شهری ملزم به گرفتن باربرگ می‌شوند، افزود: استانداری به 32 وزارتخانه و سازمان بخشنامه کرده که ذی حسابان بدون داشتن معاینه فنی حق ندارند که با هیچ خودرویی قرارداد ببندند.

وی در ادامه در خصوص اهداف طرح کاهش آلودگی هوا گفت: اولین هدف ممنوعیت تردد و اعمال عوامل بازدارنده جهت خروج خودروهای فرسوده، کاربراتوری و آلاینده از چرخه حمل و نقل است و هدف دیگر تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای پاک است.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تا پایان مرداد سال 97 حدود 360 هزار دستگاه خودرو معاینه فنی برتر گرفتند، گفت: معاینه فنی برتر مخصوص خودروهای انژکتوری است و آزمایش آن شامل تست خودرو در دور موتور پایین و دور موتور بالا است.

حسینی منش خاطر نشان کرد: این ستاد به منظور جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان در صف‌های معاینه فنی اقدام به طراحی و استقرار سیستم نوبت دهی اینترنتی آنلاین کرده است که نشانی آن در پورتال رسمی ستاد معاینه فنی در دسترس عموم است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح کاهش آلودگی گفت: تمهیدات لازم جهت افزایش ساعات کاری و ظرفیت مراکز انجام شده، به طوری که ساعت کار مراکز تا ساعت 24 افزایش یافته و فعالیت مراکز در ایام تعطیل و روزهای جمعه هم انجام می‌شود.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در خصوص نتایج معاینه فنی خودروهای دیزلی در شهر تهران گفت: 536 دستگاه خودروی دیزلی مورد بازدید قرار گرفته که 467 دستگاه موفق به کسب معاینه فنی شدند و 69 خودروی دیگر فاقد معاینه هستند.

حسینی منش ادامه داد: به رغم شروع این طرح از آبان 95 و اعمال جرایم از دی ماه همان سال و با مقایسه آمار اسفند 95 و خرداد 97 مشخص می‌شود که درصد خودروهای فاقد معاینه فنی 33 درصد کاهش داشته است و 4 میلیون و 600 هزار خودرو توسط دوربین‌ها جریمه شده‌اند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟