جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون تومان کمک مردمی برای اربعین در دامغان

علی‌اصغر مجد صبح چهارشنبه در نشستی با خادمان موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) دامغان از جمع‌آوری نذورات مردم این شهرستان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و ابراز داشت: درمجموع ۶۰۰میلیون تومان نذورات مردم جمع‌آوری شد که از این میزان ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و مابقی را کمک غیر نقدی شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه شش دستگاه کامیون و تریلر کار حمل‌ونقل اقلام و نذورات مردم دامغان به کربلای معلا را بر عهده‌دارند، افزود: یک دستگاه کامیون یخچال دار کار حمل گوشت قرمز و اقلام مواد غذایی فاسدشدنی امروز چهارشنبه از دامغان به سمت مرز مهران حرکت خواهد کرد.

رئیس ستاد اربعین دامغان بابیان اینکه برای ایام اربعین امسال دو موکب به نام علی بن موسی‌الرضا (ع) تحت عنوان موکب تغذیه و اسکان در کربلای معلا پیش‌بینی و در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: در طول ۱۰ روز فعالیت موکب شهرستان دامغان روزانه اسکان و تغذیه شامل صبحانه، ناهار و شام ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر از زائران حسینی را در کربلای معلا را بر عهده‌دارند.

مجد در ادامه تصریح کرد: ۶۸ خادم برادر و خواهر از شهرستان دامغان با حضور در دو موکب در نظر گرفته‌شده به زائران در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی از اعزام خادمان موکب دامغان به کربلا در روز جمعه هفته جاری خبر داد و افزود: خادمان موکب به‌عنوان نماینده مردم شهرستان باید تمام تلاش خود را در خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران به‌کارگیرند و همچون سال گذشته منشأ خدمات شایسته به زائران باشند.

مجد یادآور شد: یکی از اقدامات مهم در طول حضور و فعالیت موکب دامغان در ایام اربعین برگزاری برنامه‌های فرهنگی است که می‌توان به سخنرانی، مداحی و برپایی و اقامه نماز جماعت صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشاء اشاره داشت که باید این آیین‌ها بهتر از سال گذشته برگزار شود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟