مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه استثنایی رودکی در اهواز بیان کرد: تا ۱۰ سال گذشته ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بود که با افزایش اعتبار عمرانی آموزش و پرورش و کمک خیران مدرسه ساز این آمار به عکس شده است و هم اکنون ۷۰ درصد مدارس مقاوم سازی شده اند.

وی گفت: معماری کلاس‌های درس نقش مهمی در میزان یادگیری دانش آموزان ایفا می‌کند از این رو در زمان احداث فضا‌های آموزشی باید این نکات مد نظر قرار گیرد.

رخشانی مهر توضیح داد: در سال ۹۵ اعتبارت عمرانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال بود که این رقم امسال به یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته شده گفت: امروز در شهر اهواز یک مدرسه ۱۲ کلاسه به نام شهید خردسال حادثه Incident تروریستی اخیر اهواز (شهید طا‌ها اقدامی) به بهره برداری رسید و نامگذاری این مدرسه به نام این شهید نشان می‌دهد که مردم خوزستان که سالیان زیادی درگیر جنگ تحمیلی بوده اند، استوارتر از همیشه از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند.

مدرسه خیر ساز ۱۲ کلاسه کودکان استثنایی رودکی اهواز با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰ مترمربع احداث شده است. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟