سردار حسین ساجدی نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت:سه مرز چذابه مهران و شلمچه آماده میزبانی از زائران هستند و همکاران از یک ماه گذشته در مرزبانی یگان‌های ویژه و راهنمایی و رانندگی فعالیت خود را آغاز کرده اند و تمهیدات لازم را اتخاذ کرده اند تا بتوانند در خدمت زائران باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه:از فردا ۲۴ مهرماه از مبدا تا مقصد به صورت ۱۰۰ درصدی در همه شهرهای کشور و در سه مرزی که به آن اشاره شد در خدمت مردم هستیم اضافه کرد: از بعد از اربعین سال گذشته در مجموعه ناجا اولین جلسه را برگزار کردیم، سه قرارگاه استانی در این رابطه در استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان فعال شدند در سه مرز مهران شلمچه و چزابه فعال است.

وی ادامه داد: همکاران ما در مجموعه مرزبانی کاملا مستقر هستند و امنیت مرزها را تامین می‌کنند.همچنین همکاران ما در مجموعه پلیس Police پاوا و گذرنامه اقدامات خوبی را شروع کرده و اکنون در خدمت مردم عزیز هستند تا در کوتاهترین زمان ممکن گذرنامه هایشان صادر شود.

معاون عملیات ناجا افزود:همکاران انتظامی در یگان ویژه برای ایجاد امنیت و لایه‌بندی جمعیت و کنترل مدارک در سه مرز حضور دارند و همچنین ماموران پلیس پیشگیری در مبدا و ترمینال هوایی و زمینی نیز حضورفعال دارند و از همانجا مدارک را کنترل می‌کنند.

ساجدی نیا تصریح کرد:در مجموعه پلیس راهنمایی رانندگی و پلیس راه نیز در داخل شهر و در طول مسیر ها همکارانم حضور فعال خواهند داشت و رفت و آمد زائرین که از طریق خودرو درمرز حضور پیدا می‌کنند تسهیل خواهد شد.

وی افزود:به زائران توصیه می کنیم حتما باید مدارک لازم اعم از گذرنامه و روادید را همراه خود داشته باشند چرا که این مدارک کنترل می‌شود.

معاون عملیات ناجا گفت:امسال همانند سال قبل قطعاً با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کار کنترل و منظم تر صورت می گیرد و از مردم خواهشمندیم که روادیدهاشان را از شهرهای مبدا تهیه کنند و نگذارند این کار در شهرهای مرزی صورت بگیرد چرا که با تراکم جمعیت در مرزها مواجه می‌شویم .

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی به صورت گستره در مراسم اربعین حضور دارند افزود:به اندازه کافی نیرو در سراسر کشور ودر سه مرز ذکر شده حضور دارند واین اطمینان را به مردم می‌دهیم که پلیس تلاش می‌کند امنیت خوب و پایداری را برقرار کند و با اطمینان کامل زائران به زیارت خود بروند.

معاون عملیات ناجا در پاسخ به خبرنگار میزان در خصوص اینکه اگر زائران ایرانی در خاک عراق با مشکلی روبه رو شدند تصریح کرد:در خاک عراق از طریق سفارتخانه و کنسولگری ایران همکاری لازم با زائران انجام خواهد دادو در صورت بروز مشکلی به همه موارد رسیدگی خواهند کرد همچنین در داخل مرز نیز از طریق سامانه مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اگر موردی پیش بیاید قطعاً همکاران بنده در ناجا پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

ساجدی نیا با بیان اینکه سازمان‌های دیگری نیز داخل خاک عراق برای انجام تسهیلات حضور دارند ادامه داد: نیروی انتظامی در داخل کشور عراق حضور ندارد.

وی درباره تعبیه پارکینگ برای زائران گفت: زائرانی که از طریق خودروهای شخصی اقدام به سفر می‌کند باید حتما در پارکینگهای در نظر گرفته شده حضور پیدا کنند تا تسهیل در رفت و آمد و امور ترافیکی را داشته باشیم .خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟