ذخیره خون کافی برای آمادگی ارایه خدمت در اربعین

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله درباره وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در اربعین حسینی، گفت: برای آمادگی در مراسم اربعین حسینی، میزان ذخیره خون را در سراسر کشور و بویژه در نقاط مرزی به حداکثر رسانده‌ایم تا اگر مشکلی پیش آمد بتوانیم به خوبی آن را مدیریت کنیم.

وی افزود: البته اینطور نیست که خون و فرآورده‌های خونی در مرزها و بیمارستان‌های مرزی مستقر باشند، ‌بلکه مراکز انتقال خون تمام منطقه غرب کشور و بیمارستان‌های مناطق مرزی نزدیک به عراق را تجهیز می‌کنیم و ذخیره خون و فرآورده‌هایی خونی مناسبی را در این مناطق ایجاد می‌کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

پورفتح‌الله با بیان اینکه این اقدامات را در سال‌های گذشته هم انجام می‌دادیم، افزود: بر همین اساس در سال گذشته شاهد بودیم که بعد از اتمام اربعین، زلزله کرمانشاه پیش آمد و ذخایر خونی کشور برای رسیدگی به این حادثه Incident کافی بود و در وضعیت خوبی قرار داشت. بنابراین در حال حاضر در مراکز انتقال خون و بانک خون‌های همه مراکز انتقال خون این مناطق، ذخیره خون کافی وجود دارد و ذخایر خونی را هم افزایش می‌دهیم. سازمان انتقال خون هم ذخیره خون مناسبی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون درباره مصرف خون و فرآورده‌های خونی در اربعین سال گذشته نیز گفت: البته عملا برای اربعین در سال گذشته، میزان مصرف خون تغییری نکرد. زیرا زائران معمولا به جراحی و اقدامات درمانی نیازمند خون، احتیاج ندارند. بنابراین ایجاد ذخیره خونی مناسب به نوعی برای آمادگی برای ارایه خدمت است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 425405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟