به گزارش رکنا، منصور غلامی روز شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند اظهار داشت: دانشجو نباید سیاسی کاری کند و باید مراقب باشد کسانی که با سیاسی کاری از فضای دانشگاهی سوء استفاده می کنند در مقاصد غیر منافع ملی استفاده نبرند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: شما نسل با اطلاعی هستید توجه دارید مقام معظم رهبری در ارتباط با آنچه نگران کننده بوده و هست فرموده اند «سیاست بله سیاسی کاری نه».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با احکام قضایی دانشجویانی که در تجمعات و اغتشاشات دستگیر شده اند بیان کرد: در این خصوص پیگیری های زیادی شد مسئولان قوه قضائیه همکاری خوبی داشتند و اکنون برخی از این دانشجویان در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: امید است نتیجه این پیگیری ها سبب شود دانشجویانی که جرم Crime و تخلف دانسته ای مرتکب نشده اند دچار مشکل نشوند.

غلامی عنوان کرد: مشکلات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان و نمایندگان آنان در دانشگاه بیرجند شنیده شد که برای رفع بخشی از این مشکلات از جمله سرویس ایاب و ذهاب از طریق استانداری و مسئولان استان پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه همه مشکلات دانشجویان را می دانیم و به آن واقف هستیم گفت: تا جایی که ممکن است تلاش کرده ایم سطح خدمات رفاهی دانشگاه ها را افزایش دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکسری عقب ماندگی هایی در زمینه خدمات رفاهی از گذشته های دور داریم اما در چند سال اخیر تلاش زیادی شده تا کیفیت خدمات رفاهی افزایش یابد و هنوز این برنامه ادامه دارد.

وی در ارتباط با بازدید های علمی دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه ها برای تامین بازدیدهای علمی برنامه و برنامه ریزی لازم را در تامین بودجه ها داشته باشند، اساتید عامل اصلی به موقع انجام شدن برنامه های بازدید هستند.

غلامی بیان کرد: اکنون که اوایل ترم هستیم دانشجویان اگر برنامه بازدید علمی دارند باید با اساتید دانشگاه ها هماهنگ کنند گاهی ممکن است مشغله فکری سبب شود بازدیدها به اندازه لازم انجام نشود که تقاضا داریم در دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی به افتتاح پروژه های عمرانی خیرخواهانه در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: در سطح دانشگاه های کشور فعالیت های عمرانی زیادی توسط خیران در حال انجام است که در دانشگاه بیرجند نیز این فعالیت ها موجب دلگرمی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیچوقت از نشست با دانشجویان دانشگاه ها پشیمان نبوده ام یادآور شد: نشست های دانشجویی با صفا و صمیمیت و با صراحتی که لازمه جوانی است انجام می شود همکاران دانشگاهی هم از صراحت دانشجویان ناراحت نمی شوند بلکه باید این صراحت در جامعه سبب شود با شرافت و شهامت زندگی کنید.

وی اضافه کرد: این تمرین ها زیاد نیست که ما تحمل آن را نداشته باشیم اما دانشجویان به طور حتم باید صداقت، امانت و اعتماد را در کنار شهامت داشته باشند.

غلامی، اخلاق را محور زندگی اجتماعی بشر دانست و گفت: دین مبین اسلام نیز تاکید بر اخلاق دارد پیامبر اکرم (ص) فرموده من برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شده ام لذا باید همه تلاش کنیم در هر شرایط سختی اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 425177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟