نجات دو کارگر افغان از زیر آوار یک ساختمان قدیمی

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در مورد حادثه Incident آوار ساختمان در حال تخریب در خیابان کارگر جنوبی گفت: ساعت ۸:۴۲ دقیقه صبح امروز یک مورد حادثه آوار در یک ساختمان در حال تخریب در خیابان کارگر جنوبی نرسیده به خیابان مختاری به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله سه ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در محل مشاهده می‌شود که یک منزل قدیمی دو طبقه و نیمه که کارگران در حال تخریب آن بوده‌ند و بخشی از ساختمان نیز تخریب شده بود، آوار شد. کارگران مشغول کار بوده‌اند که بخش‌هایی از طبقات بالا و سقف‌ها همان لحظه آوار می‌شوند. اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که دو نفر از کارگران در زیر آوار محبوس هستند.

ملکی اشاره کرد: آتش‌نشانان بلافاصله عملیات جستجو را آغاز می‌کنند و موفق می‌شوند، سریعا محل قرار گرفتن افراد در زیر آوار را پیدا کنند. بعد از آن عملیات خاک‌برداری و آوار‌برداری آغاز می‌شود و بعد از مدتی هر دو کارگر که دو مرد جوان حدود ۳۰ ساله با تابعیت کشور افغانستان بودند، توسط آتش‌نشانان از زیر آوار زنده بیرون آورده می‌شوند، اما از چند ناحیه دچار آسیب دیدگی شد‌ه‌اند.

سخنگوی آتش‌نشانی گفت: محل در حال ایمن سازی است و دوباره جستجو ادامه پیدا می‌کند و بعد از اینکه اطمینان حاصل شود که شخص دیگری زیر آوار قرار نگرفته، آتش‌نشانان محل حادثه را ترک می‌کنند. در ساعت ۹:۲۶ دقیقه عملیات به پایان می‌رسد و محل تحویل عوامل شهرداری و انتظامی داده می‌شود.

جلال ملکی در پایان تاکید کرد: از مردم تقاضا می‌کنم برای تخریب منازل قدیمی از کارگران با تجربه استفاده کنند که اصطلاحا به آنها کارگران تخریب کار گفته می‌شود. این کارگران به خوبی می‌دانند که اهمیت وجود دیوارهای قطور و قدیمی در منازل چقدر زیاد است و می‌دانند کدام بخش‌ها را اول تخریب کنند و کدام بخش‌‌ها را تا آخر نگهدارند تا آسیب کمتری به خودشان و دیگران وارد شود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

منبع:ایلنا

کدخبر: 424887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟