به گزارش رکنا، سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس Police راه کشور در گفت وگو با خبرنگار میزان اظهار داشت:خوشبختانه هیچ اتوبوس فرسوده‌ای در بحث راهیان نور و به خصوص در بحث جابه جایی زائران اربعین حسینی (ع) نداریم.

وی در ادامه با اشاره به حادثه Incident اتوبوس دانش آموزان در تبریز اضافه کرد:در این حادثه عامل اصلی لغزندگی جاده، نقط در حاشیه جاده و عدم کنترل سرعت توسط راننده بوده است.

رئیس پلیس راه رهور ناجا با بیان اینکه ۲۲۰ هزار جاده در کشور داریم که پر از مشکلات و نقص است افزود:این جاده‌ها برای همه مردم پرخطر است نه تنها زائران اربعین و یا راهیان نور به همین خاطر ما به عنوان نیرو‌های خدوم مردم اجازه نمی‌دهیم اتفاقی ناگوار برای زائران اربعین و دیگر مسافران رخ دهد. آن چیزی که مهم است حمل نقل عمومی است که ما به عنوان پلیس کنترل و رصد آن را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه گفت:هم ناوگان خصوصی و ناوگان عمومی کنترل و رصد می‌شوند وبدون شک اگر با مورد خودرو‌های فرسوده برخورد کنیم به هیچ عنوان اجازه تردد به این نوع خودرو داده نمی‌شود وشرکت‌های مربوطه برای این خودرو‌ها صورت وضعیت صادر نمی‌کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه پلیس با جدیت با هر گونه تخلفی در عرصه حمل و نقل برخورد می‌کند افزود:اگر احیانا در مسیر‌های جاده‌ای همکاران بنده خوردوی فرسوده‌ای را درحال جابه جایی مسافران مشاهده کنند خودرو متوقف و در صورت داشتن صورت وضعیت با جدیت با شرکت صادر کننده صورت وضعیت برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد:برای شرکت‌های متخلف در کمیسیون ماده ۱۲ مشابه احکام قضایی صادر شده و صدور حکم بلافاصله اجرا می‌شود همانطور که که طبق حوادث Accidents گذشته که این کیمسیون از حداکثر ظرفیت‌های خود استفاده کرد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

کدخبر: 424773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟