به گزارش رکنا، محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انباشت آلودگی هوا در فصل زمستان در جنوب تهران اظهار کرد: تردد کامیون‌های فرسوده و خودروهای دیزلی در اتوبان آزادگان یکی از عوامل ایجاد آلودگی در محدوده جنوب تهران است.

وی افزود: وجود واحدهای صنعتی و تولیدی و استقرار برخی صنوف غیرمجاز مانند واحدهای تولید بازیافت پسماند در شهرری و باقرشهر مهمترین عوامل ایجاد آلودگی در جنوب تهران است.

رستگاری گفت: بخشی از آلودگی جنوب تهران مربوط به شرایط اقلیم منطقه است، به صورتی که با وزش باد از کوه به دشت بخشی از آلودگی هوا به سمت جنوب تهران منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر تردد کامیون‌های فرسوده در اتوبان آزادگان، وجود پایانه‌ها و انبارهای باربری نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل تولید آلودگی باشد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: اگر بتوانیم مصوبات کارگروه آلودگی هوا مانند جلوگیری از تردد کامیون‌های فرسوده و خودروهای فاقد معاینه فنی را اجرا کنیم، قادر به کنترل بخشی از آلودگی شهر تهران شده‌ایم.

وی در رابطه با فعالیت واحدهای صنعتی در اطراف تهران افزود: سازمان محیط زیست برای پایش صنایع و واحدهای صنعتی گشت‌های مستمری را راه اندازی کرده است.

رستگاری با اشاره به استاندارد سوخت گازوئیل گفت: ارائه سوخت گازوئیل استاندارد به کامیون‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده در کاهش آلودگی هوا تأثیری ندارد..

وی ادامه داد: ابتدا باید مشکل فنی کامیون‌ها برطرف شود تا بتوانیم در رابطه با آلودگی هوا برنامه ریزی کنیم.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه جمع آوری بخارات بنزین در دستور کار است، گفت: در زمینه جمع آوری بخارات بنزین از مخازن سوخت حدود 30 درصد، تانکرهای حمل سوخت 60 درصد و جایگاه‌های سوخت تنها در چند منطقه به صورت پایلوت پیشرفت داشته‌ایم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 424485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟