سردار تقی مهری صبح امروز در همایش طرح ارتقاء سلامت رانندگان اظهار کرد: پلیس Police راهنمایی و رانندگی برای نظم و انضباط ترافیکی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده و درباره تصویب قانون Law رسیدگی به تخلفات پلیس، بهره‌های خوبی را کسب کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: کنترل رفتار رانندگان یکی از برنامه‌های پلیس راهور است؛ برای این افراد محرومیت از رانندگی و مجازات پیش‌بینی شده است، بهداری پلیس راهنمایی و رانندگی با هماهنگی خوب با وزارت بهداشت کیتهای متفاوتی برای کنترل رفتار رانندگان، تهیه کرده، امروز رونمایی از کیتهای جدید توسط پلیس راهور صورت می‌گیرد که از این کیتها برای کنترل رفتار پرخطر رانندگان استفاده می‌‌شود.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی پلیس، تعداد جان‌باختگان رانندگی از 28 هزار نفر در سال 84 به حدود 16 هزار نفر در سال 96 کاهش پیدا کرد؛ به دنبال این هستیم این تعداد کمتر شود، در تابستان امسال کاهش کشته‌شدگان را در حوادث Accidents رانندگی داشتیم، حدود 75 از جان‌باختگان در جاده‌های بین‌شهری اتفاق می‌افتد و باید برای کنترل رفتار رانندگان برنامه‌های مدون داشته باشیم.

مهری تصریح کرد: در قانون ششم بنا است 30 درصد نسبت به طول برنامه کاهش جانباختگان را نسبت به 10 هزار وسیله نقلیه داشته باشیم، در ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، حدود 5 نفر در تصادفات کشته می‌شوند که این آمار در اروپا 2 نفر است، جهت‌گیری این است که پلیس به رفتار رانندگان توجه کند.

وی با بیان اینکه پایش و رصد اقدامات استانها را در دستور کار داریم، متذکر شد: تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در کشور راه‌اندازی شده و نتایج خوبی داشته است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیل سواری زن ترامپ حاشیه ساز شد+عکس

بیسکوئیت یک میلیون دلاری در دست مرد خوش شانس+عکس

دردسر ازدواج با پسری که 10 سال کوچکتر بود+ عکس

مرگ تلخ هانیه 7 ساله به خاطر اشتباه پرسنل بیمارستان دزفول

پررویی مدیرعامل سکه ثامن در تحقیقات پلیسى + عکس و فیلم

اصلاح صورت هنگام رانندگی حادثه ساز شد! + فیلم

قاسم‌ خانی و پاوه‌ نژاد هم احضار شدند

ترامپ مرد ایده آلی برای همخوابی با یک زن نیست ! + عکس

تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش / در مسافرخانه ای در تهران رخ داد + عکس

این مرد باهوش به خودش تیر اختلاس زد ! + عکس

خودکشی دکتر جراح ارتوپد در ویلای شمال / همه چیز از درخواست میترا شروع شد !

این زن امریکایی و شوهر ایرانی اش عاشق حیوانات هستند / زندگی با حیوانات وحشی در قزوین + عکس

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

کدخبر: 423805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟