برنامه رسمی آموزش و پرورش در معرض خطر

سیزدهمین همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی و تقدیر از برترین‌های جشنواره شهید حججی با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش، رودکی رئیس پژوهشگاه دفاع مقدس و امیر مروتی صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سید محمد بطحایی در ابتدا با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بیان کرد: دستاوری که ما در این ایام به لطف شهدای مدافع حرم بدست آوردیم سرمایه بقا برای جمهوری اسلانی شده است و با این دستاوردها جمهوری اسلامی روز به روز شاهد پیشرفت خود خواهد بود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که این مراسم در هفته ملی کودک برگزار میشود موضوعی که بخشی از دغدغه همه ما آموزش و پرورشی ها و صاحبنظران آموزش و تعلیم و تربیت است. بی شک در نظام تعلیم و تربیت یکی از ارکان برنامه درسی است و برنامه درسی یکی از ارکان تربیت تلقی می شود . هم همچنان کتاب درسی بخشی عمده ای از برنامه درسی است و هنوز برنامه درسی نتوانسته تسلطی روی کتاب درسی داشته باشد و ما با این مساله تا حدی فاصله داریم اما خوشبختانه نظام آموزش و پرورش ما یکی از برجسته تریم نظام های بین المللی در این زمینه است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در بحث های تکنولوژی در حوزه دانش یکی از برنامه های پیشترفته ای داریم و جا دارد از مولفین و کارشناسان حوزه دررسی تشکر کنم. ناگفته نماند امسال پایه دوازدهم با 200 عنوان کتاب درسی مستقر شد و قرار شد تا چهار سال آینده هیچ کتاب نو نگاشتی نداشته باشیم اما این بدان معنی نیست که اگر کتابی نیازی به ویرایش نداشته باشد در خصوص آن اقدام نکنیم و هرگز در این زمینه چشم پوشی نخواهیم داشت اما تلاش خواهیم تمام همت و انرژی خودمان را صرف کیفیت برنامه درسی کنیم.

بطحایی در ادامه بیان کرد: رییس جمهور در آغاز سال تحصیلی خطاب به دانش آموزان گفت که شما به عنوان کسانی که مخاطبان اصلی کتاب درسی هستید چقدر خوب است که کتاب های درسی را از منظر خود تحلیل کنید. من اینجا از آقای تورانی میخواهم که به این مساله ورود کند تا دانش آموزان از منظر خودشان کتاب های درسی را مورد نقد قرار دهند. شما به عنوان کارشناسان تخصصی این موضوع می توانید ابعاد مختلف نقد را از نظر فیزیکی و محتوایی انجام دهید که این می تواند یک مسیر جدید در اعتبار بخشی به کتابهای درسی باشد.

بطحایی افزود: من در سال گذشته در چنین مراسمی نکاتی را عنوان کردم. امروز برنامه رسمی ما در مدارس به شدت در معرض تهدید قرار گرفته و تهدیدهایی را از سوی دایه هایی که خودشان را مهربان تر از مادر نشان میدهند را میبینیم. امروز حجم فراوانی از کتاب های کمک آموزشی و جزوات آموزشی برنامه درسی ما را در معرض خطر قرار داده است.

منبع:ایلنا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دردسر ازدواج با پسری که 10 سال کوچکتر بود+ عکس

مرگ تلخ هانیه 7 ساله به خاطر اشتباه پرسنل بیمارستان دزفول

پررویی مدیرعامل سکه ثامن در تحقیقات پلیسى + عکس و فیلم

اصلاح صورت هنگام رانندگی حادثه ساز شد! + فیلم

قاسم‌ خانی و پاوه‌ نژاد هم احضار شدند

ترامپ مرد ایده آلی برای همخوابی با یک زن نیست ! + عکس

تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش / در مسافرخانه ای در تهران رخ داد + عکس

این مرد باهوش به خودش تیر اختلاس زد ! + عکس

خودکشی دکتر جراح ارتوپد در ویلای شمال / همه چیز از درخواست میترا شروع شد !

این زن امریکایی و شوهر ایرانی اش عاشق حیوانات هستند / زندگی با حیوانات وحشی در قزوین + عکس

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

لاغری با پودر سنجد

جزییات نگرانی «حمید فرخ نژاد» از گرانی دلار فاش شد! + فیلم

کدخبر: 423731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟