مشکلات بیمارستان ناشی از سوءمدیریت است/شهرداری ۳ میلیارد تومان برای تسویه کارکنان پرداخت کند/کاربری پزشکی مکان باید حفظ شود

 طی نه‌تنها روزها، بلکه ماه‌های اخیر، کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف بیمارستان و معوقاتی که اکنون به یازده ماه می‌رسد، دست به اعتراضات دامنه‌داری زده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ای از این تجمعات اعتراضی، عایدشان نشده است.

در همین رابطه، غدیر مهدوی کلیشمی (استاد دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شورای شهر کرج) با اشاره به وضعیت نابسامان کنونی بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج و دیدار و گفتگوی اخیرش با کارکنان آنجا، به ایلنا گفت: ماجرای این بیمارستان، واقعا تاسف‌برانگیز است. این مکان درمانی از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار است که متاسفانه خاک می‌خورند. نزدیک به ۴۰۰-۵۰۰ نفر پرسنل دارد که با توجه به این شرایط، نه می‌توانند کار کنند و نه می‌توانند درآمدی کسب کنند و در نتیجه، زندگی بسیاری از آنها از هم پاشیده است. زمانی که در بین تجمع‌کنندگان حضور داشتم، فردی را دیدم که پلاکاردی در دست داشت با این مضمون که با ادامه این روند و برای تامین زندگی، ناگزیر از فروش کلیه‌اش است. این گفته شاید در واقع، نمادین باشد، اما اشاره به واقعیت دردناک و حال و روز ناراحت‌کننده این روزهای کارکنان این بیمارستان دارد.

وی با بیان اینکه مساله و مشکلات این بیمارستان از سوءمدیریت ناشی می‌شود، اظهار داشت: برای پیگیری وضعیت اینجا، من به آقای استاندار پیامی دادم که وی نیز، متعاقبا، فرماندار را مسئول رسیدگی به این ماجرا کردند. با مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز (محمدرضا آهنگران) هم در این‌باره گفتگویی داشتم که وی نیز نقطه نظرات خوبی را مطرح کرد.

مهدوی در خصوص سرنوشت بیمارستان، گفت: بنابر گفته‌های آقای آهنگران و دیگر مسئولان، قرار شده بیمارستان به دو گروه پزشکی واگذار و خصوصی شود تا از این مسیر برای آن ایجاد درآمد و فعالیت شود و دیون باقی‌مانده بیمارستان نیز، تسویه شود.

وی افزود: با رییس و دیگر همکارانم در شورای شهر کرج نیز، در این‌باره گفتگویی داشته‌ام. گفتم که بخشی از بیمارستان متعلق به شهرداری کرج است بنابراین شهرداری کرج به ازای حق‌السهم خودش، باید هزینه‌ای را از بدهی‌های خودش بدهد یعنی حداقل بین ۲ الی ۳ میلیارد تومان برای تسویه بخشی از معوقات کارکنان بدهد تا یکسری مشکلات در کوتاه مدت حل شود. اکنون این عمل، اضطراری‌ترین هزینه‌ای است که می‌توان انجام داد تا پرسنل، حداقل زندگی‌شان به روال عادی بازگردد.

مهدوی اشاره کرد: به دنبال این هم هستیم که برای پیگیری و تصمیم‌گیری درباره مشکلات بیمارستان، روز شنبه، اعضای شورای شهر جلسه‌ای اضطراری با رییس سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز و شهردار کرج داشته باشند. تلاش داریم پیگیری‌ها را با جدیت آنقدر ادامه دهیم تا به نتیجه‌ برسند.

عضو شورای شهر کرج در خصوص امنیت شغلی کارکنان در صورت واگذاری آن به بخش خصوصی، تصریح کرد: بالاخره هر سازمانی باید کارا عمل کند. اگر یک بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شود، مدیریت آن به‌صورت کارآمدتر و روند درآمدزایی آن بهتر خواهد بود. مدیریت کارآمد، کسانی را که کارایی ندارند، استخدام نمی‌کند. در مدیریت دولتی، راهکاری مشخص برای بیرون راندن نیروهای ناکارآمد وجود ندارد. در صورت واگذاری آن به بخش خصوصی یا نیمه خصوصی، مدیران جدید براساس کششی که آن محل دارد، برای به‌کارگیری نیروهای کار مورد نیازشان تصمیم خواهند گرفت. در صورت سپردن اداره امور آن به هیئت امنا (متشکل از پزشکان بیمارستان)، ممکن است با نرخ‌های دولتی نتواند درآمد خوبی کسب کند و در نتیجه، پولی به آن تزریق نخواهد شد تا معوقات کارکنان تسویه شود. برای رفع این مشکل، شاید بهتر باشد که یک حد واسط و منطقی‌ای از قیمت، یعنی نه به نرخ دولتی و نه به نرخ بازار Store آزاد، برای خدمات آن تعیین شود. در این حالت، می‌توان امیدوار بود که بعد از چند ماه، بیمارستان به روال عادی درآمدزایی خود بازگردد.

مهدوی در پایان، تاکیدکرد: این مکان باید کاربری پزشکی آن حفظ شود و نباید تجاری شود. ما با تغییر کاربری آن مخالف هستیم. البته بررسی‌های من هم نشان داده که مسئولان و مقامات مرتبط با این بیمارستان همچون فرماندار، استاندار، شهردار، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز و... به دنبال تجاری‌سازی آن نیستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دلار فروشان به بازار ارز آمدند/ خیابان فردوسی قفل شد +عکس

نگهداری پلیس مهربان از نوزاد 4 ماهه به خاطر امتحان مادر بچه + عکس

سخن عجیب یک اعدامی به خانواده مقتول پیش از اجرای حکم

اصرار عجیب متین برای ازدواج با زنی که همسن مادرش است!

لحظه وحشتناک زنده زنده سوختن 2 دختر مقابل چشم مادرشان + فیلم 16+

نقشه مرموز مرد خسیس برای نپرداختن مهریه عروس خوش قلب + عکس

اعتراف باند حسین دماغ / آن ها به هر خیابان تهران می رفتند آسایش را می گرفتند + عکس

ضرب و شتم وحشیانه آزاده توسط شوهرش بخاطر حامله شدنش!

دستگیری دختران و پسران در استخر پارتی / نیوشا کیست؟

دومین ملکه زیبایی عراق هم تهدید به مرگ شد + عکس شیماء قاسم

6 سال زندان برای محسن افشانی در پرونده حلما + عکس و حکم

نقشه زن بی وفا برای خوشگذرانی / مرد مشهدی در اتاق دفن شده بود ! + عکس تلخ

اعدام به خاطر قتل پسر نخبه تهرانی / وقتی وارد خانه شدم او و دخترم تنها بودند !

کدخبر: 421406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟